Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kobiety pokochały whisky

(izj)
Najnowsze trendy pokazują, że kobiety nie tylko na świecie, ale również w Polsce coraz chętniej sięgają po whisky i burbony. To zainteresowanie nie ogranicza się jedynie do konsumpcji. W ostatnich latach kobiety szturmem podbijają branżę produkcji whisky – pełnią funkcję prezesek, dyrektorek finansowych, zajmują się marketingiem, pracują w destylarniach oraz są właścicielkami wielu marek whisky.

W Wielkiej Brytanii kobiety stanowią już 1/3 konsumentów whisky. W USA ten współczynnik jest jeszcze wyższy – wynosi 37 procent. Istotny jest nie tyle sam wzrost, co jego dynamika. Dwa lata temu w USA mówiło się o 30 procent konsumentek „wody życia”. Whisky ma także coraz więcej ambasadorek wśród gwiazd, które chętnie pokazują się ze szklaneczką tego trunku.  Mila Kunis, Rihanna, Lady Gaga, a nawet Hillary Clinton otwarcie mówią, że chętnie zamieniają wino na whisky. W Polsce sprzedaje się około 20 mln litrów whisky. Eksperci szacują, że w 2018 r. rynek whisky w Polsce sięgnie 28 mln litrów.
W 1983 r. wśród członków stowarzyszenia Scotch Malt Whisky Society zaledwie 2 procent stanowiły kobiety. Dziś jest ich ponad 15 procent. Globalna konsumpcja whisky przez kobiety wynosi około 25 procent.

ZOBACZ TAKŻE: Whisky coraz popularniejsze w Polsce. Odbył się pierwszy w kraju Festiwal Whisky

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wideo
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany