W Wielkiej Brytanii kobiety stanowią już 1/3 konsumentów whisky. W USA ten współczynnik jest jeszcze wyższy – wynosi 37 procent. Istotny jest nie tyle sam wzrost, co jego dynamika. Dwa lata temu w USA mówiło się o 30 procent konsumentek „wody życia”. Whisky ma także coraz więcej ambasadorek wśród gwiazd, które chętnie pokazują się ze szklaneczką tego trunku. Mila Kunis, Rihanna, Lady Gaga, a nawet Hillary Clinton otwarcie mówią, że chętnie zamieniają wino na whisky. W Polsce sprzedaje się około 20 mln litrów whisky. Eksperci szacują, że w 2018 r. rynek whisky w Polsce sięgnie 28 mln litrów.
W 1983 r. wśród członków stowarzyszenia Scotch Malt Whisky Society zaledwie 2 procent stanowiły kobiety. Dziś jest ich ponad 15 procent. Globalna konsumpcja whisky przez kobiety wynosi około 25 procent.
ZOBACZ TAKŻE: Whisky coraz popularniejsze w Polsce. Odbył się pierwszy w kraju Festiwal Whisky
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?