Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kierowcy zapłacą więcej za parkowanie na łódzkich ulicach! Będzie też podstrefa C

Krzysztof Spychała
Krzysztof Spychała
Nowe stawki zaczną obowiązywać prawdopodobnie od maja.
Nowe stawki zaczną obowiązywać prawdopodobnie od maja. Krzysztof Szymczak
Nie mamy dobrych wiadomości dla łódzkich kierowców. Nie dość, że po mieście jeździ się źle, bo dziury i korki, nie dość, że wkrótce czeka ich drogowo-remontowy armagedon, bo rozpocznie się budowa podziemnego przystanku kolejowego w śródmieściu i przebudowa kilku ważnych ulic, to w górę poszybowały ceny paliw i przekroczyły barierę 5 zł.

A nadciąga kolejna podwyżka, tym razem za parkowanie w płatnych strefach, wraz z ich poszerzeniem. Władze miasta przygotowały projekt uchwały, który zakłada znaczący wzrost cen za pozostawienie auta w centrum.

W podstrefie A pierwsze 30 minut kosztować ma 2 zł (obecnie 1,50 zł), pierwsza godzina – 4 zł (teraz 3 zł), druga – 4,50 (dziś 3,50), trzecia 5 zł (teraz 4 zł), czwarta i każda kolejna – 4 zł (obecnie 3 zł).
W podstrefie B zapłacimy natomiast: 1,50 zł (pół godziny), 3 zł (pierwsza godzina) , 3,50 zł (druga), 4 zł (trzecia), 3 zł (czwarta i każda kolejna). Dziś te stawki są o 50 gr niższe.

Opłaty za poszczególne godziny sumują się, co oznacza, że trzygodzinny postój w podstrefie A będzie nas kosztował 13,50 zł (teraz 10,50), a w podstrefie B 10,50 (obecnie 9 zł).
Nie zmieniają się ceny abonamentu rocznego: w podstrefie A to 2500 zł, w B – 1500 zł. Podobnie jak przedtem ten pierwszy upoważnia do parkowania we wszystkich podstrefach, drugi – tylko w B.

To o tyle ważne, że wprowadzona zostanie nowa podstrefa C, która obejmie podziemny parking przy dworcu Fabrycznym oraz miejsca postojowe przy al. Rodziny Scheiblerów. Opłaty wynoszą w niej tyle samo, co w strefie A. Osoby posiadające imienny 30-dniowy bilet kolejowy na przejazdy z dw. Fabrycznego lub mające imienną „migawkę” MPK będą mogły nabyć po preferencyjnej cenie abonament parkingowy, ważny jednak tylko w podstrefie C.
W niezmienionej wysokości pozostaje kara za brak biletu w płatnej strefie. Wyniesie ona nadal 200 zł.

Jak szacuje Grzegorz Misiorny, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu, uzasadniając projektowane zmiany, podniesienie opłat parkingowych przyniesie dodatkowo ok. 4 mln zł rocznie. Kolejne 50 tys. ma dać uzupełnienie stref płatnego parkowania o ulice Kilińskiego (od Rewolucji 1905 do Wigury), Sterlinga (od Jaracza do Narutowicza) oraz Potza (w całości, bo od 1 stycznia 2021 stała się ona drogą publiczną).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany