reklama

Kierowcy MPK chcą pracować i brać nadgodziny aby dorobić, ale MPK oszczędza i im nie pozwala

Anna Janiszewska
Anna Janiszewska
Zaktualizowano 
Grzegorz Gałasiński
Kierowcy autobusów MPK często zgłaszali się do brania nadgodzin, bo w ten sposób mogli dorobić. Dzięki temu niemal wszystkie kursy realizowane były według rozkładów.

Od lipca to się zmieniło.
- Mówi się, że nie chcemy pracować, a to nieprawda. Jesteśmy chętni do brania nadgodzin, ale od lipca mamy zakaz. I nikt by nam już za nadgodziny nie zapłacił. Dlatego kiedy wypracujemy swój czas pracy zjeżdżamy do zajezdni. Zdarza się, że po naszej zmianie pozostaje kilka kursów do zrealizowania, ale nie ma ich kto wziąć. Brakuje pracowników, a ci, którzy są, nie mogą brać nadgodzin. Ludzie czekają na przystankach na dane kursy, a autobusy nie przyjeżdżają - relacjonuje jeden z kierowców MPK.
Tak dzieje się ponoć na wszystkich liniach. A pasażerowie ze skargą idą do... kierowców.

- Miałem w tym tygodniu dwa takie przypadki. Ludzie do mnie podchodzili i krzyczeli, że czekali o tej i o tej godzinie na autobus, który nie przyjechał. Wciąż ktoś nam robi awantury, a to nie nasza wina. My chcemy pracować i to nawet dłużej niż mamy w etacie. A MPK oszczędza i po prostu tych kursów nie realizuje - dodaje zrozpaczony kierowca.

O komentarz poprosiliśmy MPK. I okazuje się, że sytuacja łódzkiego przewoźnika jest nieciekawa.
- PoinformowaliśmyZarząd Dróg i Transportu, że brakuje nam ludzi do pracy i nie możemy obsadzić wszystkich kursów. Ograniczamy godziny nadliczbowe, aby zmieścić się w budżecie. I tak te nadgodziny spontanicznie się pojawiają np. w wyniku opóźnień przez jakiś wypadek. Ale nadgodziny są tylko wtedy, gdy naprawdę potrzebujemy pracownika. Ograniczyliśmy ich branie z własnej woli kierowców - tłumaczy Bartosz Stępień z działu promocji MPK.

W MPK pracuje obecnie 785 motorniczych i 1078 kierowców. Według prognoz MPK we wrześniu zabraknie 40 motorniczych i 70 kierowców. A kursów będzie jeszcze mniej?

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 92

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
17 września, Tue Sep 17 2019 10:18:41 GMT 0200 (CEST), Lolo:

Podstawą i filarem tej firmy są prowadzący, czyli kierowcy i motorniczowie, i to nie ulega żadnej wątpliwości. Panowie Marcin , Józef, Piotruś to są dyspozytorzy którzy też wkładają swój wkład w działanie tej firmy. Ale co robi tam ten młody człowiek który siedzi w jednym pomieszczeniu z ludźmi którzy tworzą grafiki? Otóż oprócz tego że pobiera co miesiąc wynagrodzenie to raczej nic. I to właśnie jest układ jaki tam panuje.

Święta prawda. A na podwyżki i na nadgodziny kasy nie ma

L
Lolo

Podstawą i filarem tej firmy są prowadzący, czyli kierowcy i motorniczowie, i to nie ulega żadnej wątpliwości. Panowie Marcin , Józef, Piotruś to są dyspozytorzy którzy też wkładają swój wkład w działanie tej firmy. Ale co robi tam ten młody człowiek który siedzi w jednym pomieszczeniu z ludźmi którzy tworzą grafiki? Otóż oprócz tego że pobiera co miesiąc wynagrodzenie to raczej nic. I to właśnie jest układ jaki tam panuje.

L
Lolo

Państwo w państwie

N
Niki

Cyrk to mało powiedziane

G
Gość... 2

Ja jebie ale cyrk ;)

G
Gość

Po co prac brudy danej zajezdni. Ludzie dajcie sobie spokój. Problemem w naszej firmie są zarobki i brak nowych kandydatów. Spółka powinna dac odpowiednie wynagrodzenie rzędu 3,5 tyś. na start A 5 tyś. Dla starej gwardi i już ustawiła by się kolejka chętnych kierowców i motorniczych. Niestety przy naszych obecnych zarobkach chętnych brak. Bo kto chce za 3 tyś. wstawać w nocy, pracować w weekendy i święta? Ludzie wola iść do prywaciarza za większą stawkę lub do zakładów pracy gdzie weekendy są wolne oraz święta A pensja równa się naszym zarobką. Jeśli w tej firmie nie poprawia się finanse to za chwilę linie autobusowe zostaną sprzedane prywaciarza i będą jeździć sami emeryci.

E
EA-2

Nie zapominajmy o Panie Marcinie, który chyba dorabia na Łódzkich dyskotekach. Pan obrażony na pracę , poszanowanie i wszystko co dotyczy kierowców. Za to bardzo muzykalny. Co wchodzę muzyka tam napierdala że się czuję jak na baletach i to jest robota!!!!!.

Z
ZEA2
24 sierpnia, 11:08, nowe sady:

prl samo traktowanie kierowców przez dyspozytorów porażka.Najlepszy jest Józio ten to łaske robi że przychodzi do pracy.Nieodbiera telefonów bo podobno niepracuje na poczcie i te jego pokrzykiwania wyzywanie kierowców od debili.za takie traktowanie człowiek niewyjedzie jeszcze na linie ,a już ma dosyc

Józek? Najlepszy jest Piotruś, lub jak kto woli mały Józek... gumowe ucho na wszystkich donosi a sam na oknie miodem handluje... już nawet centrala wie że u nas jest kret i się z nas śmieją.

L
Leon
24 sierpnia, Sat Aug 24 2019 18:09:14 GMT 0200 (CEST), Gość:

Ci wszyscy co pisza o tym co sie dzieje w firmie to sa osoby ktore nie widza ze aie nie sra w swoje gniazdo a po drogie jak masz problem to test kierownictwo ktore w taki czy w inny sposob pomaga pracownikom

Sam mialem problem i nie zostalem z nim sam

A co do nowych aut

Jak jestes osoba ktora nie dba lub nie zawsze potrafi byc kierowca to nawet po 30latach bym nie dal wam nowych aut

Mylisz się, to nie jest sranie w swoje gniazdo tylko czas najwyższy żeby skończyć z tymi naleciałościami z czasów PRL. Żeby firma dobrze funkcjonowała potrzebne są zmiany, roszady, i kontrola nad zarządem, bo to jest państwo w państwie.

G
Gość
2019-08-24T11:08:19 02:00, nowe sady:

prl samo traktowanie kierowców przez dyspozytorów porażka.Najlepszy jest Józio ten to łaske robi że przychodzi do pracy.Nieodbiera telefonów bo podobno niepracuje na poczcie i te jego pokrzykiwania wyzywanie kierowców od debili.za takie traktowanie człowiek niewyjedzie jeszcze na linie ,a już ma dosyc

2019-08-24T11:27:53 02:00, Kulpix:

Naucz się pisać prostaku!

2019-08-24T12:21:10 02:00, Gość:

chyba jakiś dyspozytor się odezwał

2019-08-24T12:47:54 02:00, Kulpix:

Chyba za dużo szczekasz.

Szczekasz to ty kundlu

G
Gość
2019-08-24T18:09:14 02:00, Gość:

Ci wszyscy co pisza o tym co sie dzieje w firmie to sa osoby ktore nie widza ze aie nie sra w swoje gniazdo a po drogie jak masz problem to test kierownictwo ktore w taki czy w inny sposob pomaga pracownikom

Sam mialem problem i nie zostalem z nim sam

A co do nowych aut

Jak jestes osoba ktora nie dba lub nie zawsze potrafi byc kierowca to nawet po 30latach bym nie dal wam nowych aut

Ty to masz coś z garem.

G
Gość
2019-08-24T18:09:14 02:00, Gość:

Ci wszyscy co pisza o tym co sie dzieje w firmie to sa osoby ktore nie widza ze aie nie sra w swoje gniazdo a po drogie jak masz problem to test kierownictwo ktore w taki czy w inny sposob pomaga pracownikom

Sam mialem problem i nie zostalem z nim sam

A co do nowych aut

Jak jestes osoba ktora nie dba lub nie zawsze potrafi byc kierowca to nawet po 30latach bym nie dal wam nowych aut

Lekarza ktoś niech dzwoni po "dochtora" bo kolega obudził drugą szarą komórkę i móżdżek mu się przegrzewa. A jak jedna zdechnie to druga padnie z tęsknoty i nieszczęście gotowe.

G
Gość
2019-08-24T00:08:52 02:00, Driver:

W całej sytuacji chodzi o to że jesteśmy niedofinansowani jako MPK przez miasto Łódź. Bo miasta powinno dbać o spółki strategiczne dla mieszkańców. Chodzi mi o to że opłacani dobrze muszą być wszyscy pracownicy spółek miejskich, wtedy nie będzie problemu. Bo zakup nowych autobusów czy tramwai to nie wszystko, ktoś musi je prowadzić. Rozumiem że jest duża ilość pracowników MPK których nie widać, ale to my prowadzący jesteśmy na pierwszej linii ognia jeżeli chodzi o zdenerwowanych pasażerów, bo nikt nie przyjdzie z awanturą do dyspozytora, nikt z biura z Tramwajowej 6 nie ma takich problemów jak nasz kolega który miał śmiertelne potrącenie na 72. A OPŁACANI JESTEŚMY NAJMARNIEJ.

2019-08-24T00:28:21 02:00, .:

Pierdolisz przygłupie. Jak ci mało płacą to zmień firmę. A jak nie zmieniasz to morda w kubeł.

2019-08-24T07:51:27 02:00, Kierowca MPK:

Przygłup to ty jesteś jak nie rozumiesz powagi sytuacji.z twojego komentarza wyłania się twój profil psychologiczny i wychodzi z niego że jesteś ziemiopłodem z Byczyny

Popieram kierowcę bo sam nim jestem, a temu co wypisuje, że jesteśmy przygłupami i mamy zmienić pracę jak nam tak źle to proponuję aby przyszedł do pracy za kierowcę do MPK, a nie siedzi za biurkiem w ciepłe zimą, a latem w klimatyzowany pomieszczeń i i zarabia 4 razy więcej.Propozycja zamknij się i nie wypisuje głupot jak nie wiesz.

G
Gość

Ci wszyscy co pisza o tym co sie dzieje w firmie to sa osoby ktore nie widza ze aie nie sra w swoje gniazdo a po drogie jak masz problem to test kierownictwo ktore w taki czy w inny sposob pomaga pracownikom

Sam mialem problem i nie zostalem z nim sam

A co do nowych aut

Jak jestes osoba ktora nie dba lub nie zawsze potrafi byc kierowca to nawet po 30latach bym nie dal wam nowych aut

G
Gość
2019-08-23T17:48:18 02:00, Driver:

Tekst rzecznika że można dorobić pracą także w nocy i jest wtedy jeszcze 30% pokazuje że nie ma pojęcia co dzieje się na zajezdniach, bo mnie jeszcze nikt nigdy nie zaproponował jazdy z wolnego w nocy. Pokazuje to jego niewiedzę. Nikomu BMW nie zazdroszczę ale za pieniądze które bierze ma po prostu pracować.

Jak nie zazdroscisz to poco piszesz tokie rzeczy poprostu wez sie za robote i kup sobie BMW

Dodaj ogłoszenie