Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kierowcy i piesi czekają na podniesienie rogatek nawet kilkadziesiąt minut

Magdalena Rubaszewska
Magdalena Rubaszewska
Archiwum
Skraca się droga do budowy wiaduktu i tunelu w Andrespolu, które zakończą koszmar kierowców, pieszych, a usprawnią komunikację. W poniedziałek 26 kwietnia przedstawiciele gminy Andrespol i spółki PKP PLK podpisali umowę na realizację tej inwestycji.

Nowy obiekt zastąpi kłopotliwy przejazd kolejowy na ul. Brzezińskiej. Przed zamkniętymi rogatkami pojazdy stoją w korkach od kilkunastu do kilkudziesięciu minut. Dariusz Kubus, wójt gminy Andrespol przyznał, że jego rekord wyniósł 55 minut. A zapory zamykają się często, bo na tej linii kursuje 200 pociągów na dobę.
Na wiadukt zostanie skierowany ruch pociągów po czterech torach linii Łódź Fabryczna – Koluszki oraz Łódź Kaliska – Dębica. Nowy obiekt powstanie przy przystanku kolejowym Bedoń i zastąpi przejazd kolejowo-drogowy. Wiadukt kolejowy będzie miał długość ok. 12 m i szerokość ok. 24,1 m. Dołem będą przebiegać dwa pasy jezdni, która połączy Andrespol i Bedoń Przykościelny, ścieżka dla rowerzystów i pieszych. Pasażerom kolei zostaną udostępnione wejścia na perony przystanku kolejowego.
Koszt budowy to 36 mln zł i podzielą się nimi gmina, starostwo powiatu łódzkiego wschodniego, urząd wojewódzki i PKP PLK. Spółka kolejowa przeznaczy 20 mln zł, pozostała kwota będzie pochodzić z rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych i z centralnego Funduszu Dróg Samorządowych. Koniec inwestycji zaplanowano w 2023 roku.

od 7 lat
Wideo

echodnia.eu W czerwcu wybory do Parlamentu Europejskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany