Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kia Provo. Każdy z silników napędza inną oś

per
Provo jest kolejnym projektem konstruktorów Kia, który łączy ultranowoczesne technologie z oryginalnym wyglądem.

Reprezentujący segment B pojazd wyposażono w turbodoładowany silnik benzynowy współpracujący, z umożliwiającym odzysk energii podczas hamowania, inteligentnym silnikiem elektrycznym.

Tego rodzaju rozwiązanie napędu hybrydowego ma wskazywać na kierunki rozwoju, jakie przyjęte będą przez tę koreańską markę.

Jednostka benzynowa 1,6 l Turbo GDI rozwija moc 204 KM i napędza tylko koła przednie. Jest jednak możliwość włączenia napędu 4WD.

Odbywa się to za pomocą silnika elektrycznego, który przekazuje napęd na koła tylne. Jest także możliwa jazda z niewielką prędkością tylko na zasilaniu elektrycznym. Całości tej hybrydy dopełnia pierwsza dwusprzęgłowa, 7-stopniowa skrzynia biegów (DCT) Kia.

Skrzynia ta pozwoliła zrezygnować z podłogowego drążka zmiany biegów na korzyść łopatek przy kierownicy i lepiej wykorzystać miejsce w konsoli środkowej, porządkując niejako wnętrze pojazdu.
Silnik elektryczny generuje moc 45 KM, może być także włączany przyciskiem na tablicy rozdzielczej do zeroemisyjnej jazdy typu "pełzającego" w ruchu miejskim. Wtedy napędza tylko tylne koła.
Kia provo ma 3,88 m długości, 1,77 m szerokości oraz 1,35 m wysokości.

Rozstaw osi ma 2,53 m. Samochód koncepcyjny osadzono na 19-calowych "frezowanych" kołach z lekkiego stopu 225/40 R19.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany