Każdy z parkingów ma mieścić około 250 aut, kierowcy który którzy je tam pozostawił będą mogli poruszać się po mieście bezpłatną komunikacją miejską. Parkingi byłyby budowane w trybie partnerstwa publiczno-prywatnego, miasto dawałoby teren, a prywatny inwestor budowałby parking i pobierał opłaty w wysokości ustalonej z urzędem.
- Dziś przyszedł czas na kompleksowy pogram parkingowy dla Łodzi - mówi Waldemar Buda. - Opiera się o 3 filary: cztery parkingi wielopoziomowe typu Park&Ride, zwiększenie na osiedlach liczby miejsc parkingowych średnio o 20 procent i zwiększenie parametrów dla nowo budowanych budynków. Dzisiaj jest tak, że problemy parkingowe na osiedlu powstają gdy powstaje blok deweloperski na osiedlu już zabudowanym będącym własnością np. spółdzielni mieszkaniowej. Wówczas dotychczasowi mieszkańcy mają problem, bo deweloper nie przewidział więcej niż jedno miejsce parkingowe na jedno mieszkanie, a reszta samochodów w rodzinie jest parkowana jest już na uliczkach osiedlowych i tworzy się problem, którego wcześniej nie było.
Buda zapowiedział również o zwiększenie o 20 proc. liczby miejsc parkingowych na osiedlach we współpracy miasta ze spółdzielniami.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Narożna przeszła poważną operację. Latami ukrywała dolegliwości po porodzie
- Dramat Roksany: przyleciała do teściowej WYNAJĘTYM helikopterem! Oszczędza na własny?
- Pazura wziął kolejny ślub poza granicami Polski. Nikt się tego po nim nie spodziewał
- Michał Szpak w prześwitującej spódnicy. Te widoki trudno zapomnieć