Jest szansa na Łódzki Rower Publiczny, tylko trzeba więcej pieniędzy...

Mirosław Malinowski
Mirosław Malinowski
Przez ostatnie 4 lata rowery publiczne wypożyczono w Łodzi ponad 6 mln razy.
Przez ostatnie 4 lata rowery publiczne wypożyczono w Łodzi ponad 6 mln razy. Mirosław Malinowski
Udostępnij:
Dwie firmy złożyły oferty na obsługę systemu Łódzkiego Roweru Publicznego. Są to: Homeport Polska, która podała w przetargu kwotę 26,9 mln zł oraz konsorcjum firm Orange Polska i Roovee na kwotę 35,3 mln zł. Obie oferty przekraczają kwotę, która została na ten cel zarezerwowana w budżecie miasta – 22 mln zł.

Na razie nie wiadomo, czy urząd unieważni przetarg, czy też zdecyduje się dołożyć więcej pieniędzy na ŁRP. Jeżeli przyjęte zostanie drugie rozwiązanie, to w przyszłym roku, od 1 marca na ulicach Łodzi ma się pojawi się 1500 rowerów w 150 lokalizacjach. Firma Homeport zaproponowała rowery 3 generacji wpinane do stacji dokującej, a konsorcjum Orange i Roovee rowery 4 generacji, gdzie tzw. autokomputer wybudowany jest w rower i można go zostawić w zwykłym stojaku.

Lokalizacje stacji będę w większości bez zmian, UMŁ chce wykorzystać istniejące miejsca i przyzwyczajenia mieszkańców do miejsc wypożyczania rowerów. Zapisy przetargu zostały tak zmienione, aby wykonawca skupił się na tym co najważniejsze, czyli serwisie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Sukces Pisany Szminką już po raz 13.

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Express Ilustrowany
Dodaj ogłoszenie