Jest szansa na Łódzki Rower Publiczny, tylko trzeba więcej pieniędzy...

Mirosław Malinowski
Mirosław Malinowski
Przez ostatnie 4 lata rowery publiczne wypożyczono w Łodzi ponad 6 mln razy. Mirosław Malinowski
Dwie firmy złożyły oferty na obsługę systemu Łódzkiego Roweru Publicznego. Są to: Homeport Polska, która podała w przetargu kwotę 26,9 mln zł oraz konsorcjum firm Orange Polska i Roovee na kwotę 35,3 mln zł. Obie oferty przekraczają kwotę, która została na ten cel zarezerwowana w budżecie miasta – 22 mln zł.

Na razie nie wiadomo, czy urząd unieważni przetarg, czy też zdecyduje się dołożyć więcej pieniędzy na ŁRP. Jeżeli przyjęte zostanie drugie rozwiązanie, to w przyszłym roku, od 1 marca na ulicach Łodzi ma się pojawi się 1500 rowerów w 150 lokalizacjach. Firma Homeport zaproponowała rowery 3 generacji wpinane do stacji dokującej, a konsorcjum Orange i Roovee rowery 4 generacji, gdzie tzw. autokomputer wybudowany jest w rower i można go zostawić w zwykłym stojaku.

Lokalizacje stacji będę w większości bez zmian, UMŁ chce wykorzystać istniejące miejsca i przyzwyczajenia mieszkańców do miejsc wypożyczania rowerów. Zapisy przetargu zostały tak zmienione, aby wykonawca skupił się na tym co najważniejsze, czyli serwisie.

Teleporada w jeden dzień?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie