Jesienią do Warszawy w 70 minut! Po prawie dziesięciu latach...

    Jesienią do Warszawy w 70 minut! Po prawie dziesięciu latach remontu [zdjęcia]

    (mr)

    Express Ilustrowany

    Aktualizacja:

    Express Ilustrowany

    Jesienią do Warszawy w 70 minut! Po prawie dziesięciu latach remontu [zdjęcia]
    1/2
    przejdź do galerii

    ©PLK

    Polskie Linie Kolejowe obiecują, że jesienią tego roku zakończy się wreszcie remont szlaku kolejowego z Łodzi do Warszawy.
    Wybudowanie nowego torowiska, peronów, zawieszenie nowej sieci trakcyjnej na odcinku 120 kilometrów zajęło prawie dekadę. Odetchną podróżni, którzy przez te lata w pociągach tracili czas. Po zakończeniu prac podróż pociągiem potrwa bowiem 70 minut – bez postojów na stacjach Łódź Widzew, Koluszki, Skierniewice i Żyrardów. Do czasu przejazdu pociągów, które tam będą się zatrzymywać, trzeba doliczyć kilka minut.

    – W tym miesiącu skończy się wymiana pierwszego toru na 10-kilometrowym odcinku między Skierniewicami a Grodziskiem Mazowieckim, a od kwietnia roboty zaczną się na drugim torze – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik PLK PKP. – Jest to już ostatni odcinek wyznaczony do modernizacji.

    Dotychczas na trasie Warszawa – Skierniewice położono ok. 100 km nowych torów i 170 tysięcy nowych podkładów. Modernizacja objęła też wymianę 86 rozjazdów, zawieszenie 125 km sieci trakcyjnej, zainstalowanie nowego systemu sterowania ruchem. Na zmodernizowanej trasie powstało już dwanaście z szesnastu peronów. W trzech miejscach wiadukty lub tunele zastąpiły przejazdy kolejowe.

    Remont torowiska na odcinku Łódź – Warszawa rozpoczął się w 2006 roku. O ile odcinek od stacji Łódź Widzew do dworca w Skierniewicach udało się zmodernizować w ciągu zaledwie dwóch lat, to modernizacja kolejnego – ze Skierniewic do Warszawy – ślimaczy się do dziś. W 2012 roku wykonawca zbankrutował, a roboty wznowiono w 2013 roku.

    Czas przejazdu z Łodzi do Warszawy
    2006 rok – 2 godz. 40 min
    2009 rok – 2 godz. 30 min
    2014 – 1 godz. 30 min – 1 godz. 45 min
    jesień 2015 – 70 min


    ZOBACZ TEŻ: Bobry zagrożeniem dla Pendolino. Kolejarze alarmują



    Księgarnia Expressu Ilustrowanego: www.ksiegarnia.expressilustrowany.plKsięgarnia Expressu Ilustrowanego: www.ksiegarnia.expressilustrowany.plKsięgarnia Expressu Ilustrowanego: www.ksiegarnia.expressilustrowany.pl

    Czytaj treści premium w Expressie Ilustrowanym Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (9)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pesa

    aaa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    A co z pesa ED74?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Przejazdy,

    Perez (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11

    70 min to powinien jechać z przystankami, a bez to z 45 min. Pociągi w Polsce powinny jeździć z prędkością min. 210 km/h. A nie marną i naciąganą prędkością 160 km/h. W 70 min to można samochodem...rozwiń całość

    70 min to powinien jechać z przystankami, a bez to z 45 min. Pociągi w Polsce powinny jeździć z prędkością min. 210 km/h. A nie marną i naciąganą prędkością 160 km/h. W 70 min to można samochodem pokonać odcinek Warszawa - Łódź, po autostradzie. I właśnie dlaczego ostatni czas jest podany w minutach? Gdzie 70 min to po prostu 1g 10 min? Chyba myślą, że ludzie są idiotami. Jak można 130 km odcinek remontować 10 lat, gdzie w innych krajach w ciągu paru lat powstają tysiące odcinków kolejowych. A Empire State Building wybudowano w rok i 2 miesiące bez wstrzymywania ruchu ulicznego.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    10 lat

    łodzianie (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13

    10 lat Kur..a.To oni chyba we dwóch łopatami ten remont robili.Przez 10 lat to można cały kraj pokryć torami.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tendencyjne przekłamanie

    FF (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13

    2006 rok – 2 godz. 40 min
    2009 rok – 2 godz. 30 min
    2014 – 1 godz. 30 min – 1 godz. 45 min
    jesień 2015 – 1 godz. 10 min - 1 godz. 30 minut (z przystankami)


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    dokładnie

    asd (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10

    dlaczego wszystkie stare czasy są podane w formacie godzinowo minutowym a ten nowy tylko w minutach? przecież 70 minut to 1 godzina 10 minut!!!


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ładniej

    Rob (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    wygląda 70 min bez przystanków, kiedy doliczymy mijanki i przystanki wyjdzie
    1 godz 40 min

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Łodzianin

    Kurdowski (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 4

    KŁAMSTWA!

    w 2011 z Widzewa do W-wy Centralnej jeździłem Łodzianinem w 1:17 zaś z Fabrycznego na Zachodni (czyli odcinek, jaki teraz sobie wyliczacie) jechało się z postojem na Widzewie 1:27. Zaś z...rozwiń całość

    KŁAMSTWA!

    w 2011 z Widzewa do W-wy Centralnej jeździłem Łodzianinem w 1:17 zaś z Fabrycznego na Zachodni (czyli odcinek, jaki teraz sobie wyliczacie) jechało się z postojem na Widzewie 1:27. Zaś z Widzewa na Zachodni dało radę przejechać w 1:10 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    TO PO CO TE KŁAMSTWA O TYM JAK DAWNIEJ BYŁO WOLNO!!!!

    zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    brednie

    kosyek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

    Caly remont fabrycznego ma się wydłużyć o 9 miesięcy. Zgodnie z nowym rozkładem pociąg ma jechac do 20 min dłużej niż w tej chwili!!!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    dfadfadfa

    fsadfa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 1

    Żeby te 70 minut osiągnąć, to muszą być składy na 160 km/h. Aktualnie lokomotywy na tej trasie (ep07) wyciągają max 125km/h

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo