Wybudowanie nowego torowiska, peronów, zawieszenie nowej sieci trakcyjnej na odcinku 120 kilometrów zajęło prawie dekadę. Odetchną podróżni, którzy przez te lata w pociągach tracili czas. Po zakończeniu prac podróż pociągiem potrwa bowiem 70 minut – bez postojów na stacjach Łódź Widzew, Koluszki, Skierniewice i Żyrardów. Do czasu przejazdu pociągów, które tam będą się zatrzymywać, trzeba doliczyć kilka minut.
– W tym miesiącu skończy się wymiana pierwszego toru na 10-kilometrowym odcinku między Skierniewicami a Grodziskiem Mazowieckim, a od kwietnia roboty zaczną się na drugim torze – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik PLK PKP. – Jest to już ostatni odcinek wyznaczony do modernizacji.
Dotychczas na trasie Warszawa – Skierniewice położono ok. 100 km nowych torów i 170 tysięcy nowych podkładów. Modernizacja objęła też wymianę 86 rozjazdów, zawieszenie 125 km sieci trakcyjnej, zainstalowanie nowego systemu sterowania ruchem. Na zmodernizowanej trasie powstało już dwanaście z szesnastu peronów. W trzech miejscach wiadukty lub tunele zastąpiły przejazdy kolejowe.
Remont torowiska na odcinku Łódź – Warszawa rozpoczął się w 2006 roku. O ile odcinek od stacji Łódź Widzew do dworca w Skierniewicach udało się zmodernizować w ciągu zaledwie dwóch lat, to modernizacja kolejnego – ze Skierniewic do Warszawy – ślimaczy się do dziś. W 2012 roku wykonawca zbankrutował, a roboty wznowiono w 2013 roku.
Czas przejazdu z Łodzi do Warszawy |
2006 rok – 2 godz. 40 min |
2009 rok – 2 godz. 30 min |
2014 – 1 godz. 30 min – 1 godz. 45 min |
jesień 2015 – 70 min |
ZOBACZ TEŻ: Bobry zagrożeniem dla Pendolino. Kolejarze alarmują
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?