Jesienią do Warszawy w 70 minut! Po prawie dziesięciu latach remontu [zdjęcia]

(mr)
PLK
Polskie Linie Kolejowe obiecują, że jesienią tego roku zakończy się wreszcie remont szlaku kolejowego z Łodzi do Warszawy.

Wybudowanie nowego torowiska, peronów, zawieszenie nowej sieci trakcyjnej na odcinku 120 kilometrów zajęło prawie dekadę. Odetchną podróżni, którzy przez te lata w pociągach tracili czas. Po zakończeniu prac podróż pociągiem potrwa bowiem 70 minut – bez postojów na stacjach Łódź Widzew, Koluszki, Skierniewice i Żyrardów. Do czasu przejazdu pociągów, które tam będą się zatrzymywać, trzeba doliczyć kilka minut.

– W tym miesiącu skończy się wymiana pierwszego toru na 10-kilometrowym odcinku między Skierniewicami a Grodziskiem Mazowieckim, a od kwietnia roboty zaczną się na drugim torze – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik PLK PKP. – Jest to już ostatni odcinek wyznaczony do modernizacji.

Dotychczas na trasie Warszawa – Skierniewice położono ok. 100 km nowych torów i 170 tysięcy nowych podkładów. Modernizacja objęła też wymianę 86 rozjazdów, zawieszenie 125 km sieci trakcyjnej, zainstalowanie nowego systemu sterowania ruchem. Na zmodernizowanej trasie powstało już dwanaście z szesnastu peronów. W trzech miejscach wiadukty lub tunele zastąpiły przejazdy kolejowe.

Remont torowiska na odcinku Łódź – Warszawa rozpoczął się w 2006 roku. O ile odcinek od stacji Łódź Widzew do dworca w Skierniewicach udało się zmodernizować w ciągu zaledwie dwóch lat, to modernizacja kolejnego – ze Skierniewic do Warszawy – ślimaczy się do dziś. W 2012 roku wykonawca zbankrutował, a roboty wznowiono w 2013 roku.

Czas przejazdu z Łodzi do Warszawy
2006 rok – 2 godz. 40 min
2009 rok – 2 godz. 30 min
2014 – 1 godz. 30 min – 1 godz. 45 min
jesień 2015 – 70 min

ZOBACZ TEŻ: Bobry zagrożeniem dla Pendolino. Kolejarze alarmują

Księgarnia Expressu Ilustrowanego: www.ksiegarnia.expressilustrowany.plKsięgarnia Expressu Ilustrowanego: www.ksiegarnia.expressilustrowany.plKsięgarnia Expressu Ilustrowanego: www.ksiegarnia.expressilustrowany.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

R
Rob
wygląda 70 min bez przystanków, kiedy doliczymy mijanki i przystanki wyjdzie
1 godz 40 min
a
aaa
A co z pesa ED74?
P
Perez
70 min to powinien jechać z przystankami, a bez to z 45 min. Pociągi w Polsce powinny jeździć z prędkością min. 210 km/h. A nie marną i naciąganą prędkością 160 km/h. W 70 min to można samochodem pokonać odcinek Warszawa - Łódź, po autostradzie. I właśnie dlaczego ostatni czas jest podany w minutach? Gdzie 70 min to po prostu 1g 10 min? Chyba myślą, że ludzie są idiotami. Jak można 130 km odcinek remontować 10 lat, gdzie w innych krajach w ciągu paru lat powstają tysiące odcinków kolejowych. A Empire State Building wybudowano w rok i 2 miesiące bez wstrzymywania ruchu ulicznego.
ł
łodzianie
10 lat Kur..a.To oni chyba we dwóch łopatami ten remont robili.Przez 10 lat to można cały kraj pokryć torami.
k
kosyek
Caly remont fabrycznego ma się wydłużyć o 9 miesięcy. Zgodnie z nowym rozkładem pociąg ma jechac do 20 min dłużej niż w tej chwili!!!
a
asd
dlaczego wszystkie stare czasy są podane w formacie godzinowo minutowym a ten nowy tylko w minutach? przecież 70 minut to 1 godzina 10 minut!!!
F
FF
2006 rok – 2 godz. 40 min
2009 rok – 2 godz. 30 min
2014 – 1 godz. 30 min – 1 godz. 45 min
jesień 2015 – 1 godz. 10 min - 1 godz. 30 minut (z przystankami)
f
fsadfa
Żeby te 70 minut osiągnąć, to muszą być składy na 160 km/h. Aktualnie lokomotywy na tej trasie (ep07) wyciągają max 125km/h
K
Kurdowski
KŁAMSTWA!

w 2011 z Widzewa do W-wy Centralnej jeździłem Łodzianinem w 1:17 zaś z Fabrycznego na Zachodni (czyli odcinek, jaki teraz sobie wyliczacie) jechało się z postojem na Widzewie 1:27. Zaś z Widzewa na Zachodni dało radę przejechać w 1:10 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

TO PO CO TE KŁAMSTWA O TYM JAK DAWNIEJ BYŁO WOLNO!!!!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany
Dodaj ogłoszenie