Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jakich samochodów szukają Polacy?

(ei24)
Marka samochodu jest ważna tylko dla co czwartego Polaka kupującego auto.
Marka samochodu jest ważna tylko dla co czwartego Polaka kupującego auto. Polska Press
Największy odsetek Polaków, bo aż 42%, decydując się na zakup samochodu, zarówno nowego, jak i używanego, zwraca uwagę na jego ekonomiczność, niskie spalanie i tani serwis. Istotna jest również cena pojazdu, którą wskazało aż 29% badanych. Dopiero na trzecim miejscu czynników uwzględnianych przy zakupie samochodu pojawia się bezawaryjność (28%). Tak wynika z badania „AUTOwybory Polaków” zrealizowanego na zlecenie Exact Systems S.A. przez instytut Millward Brown.

Na kolejnych miejscach pod względem ważności czynników uwzględnianych przy zakupie samochodu Polacy wymieniają: markę samochodu, którą wskazywał co czwarty kierowca, wygląd pojazdu i jego stylistyka, które są istotne dla co piątej osoby, oraz wielkość auta (18% wskazań). Osoby kupujące samochód na rynku wtórnym zwracają dodatkowo uwagę na wiek (16%) oraz przebieg auta (12,5%).

Głównym źródłem informacji o samochodach dla kierowców jest Internet. To właśnie tam aż 63% Polaków szuka informacji o samochodach, zarówno w tematach związanych z ich kupnem, eksploatacją, jak i naprawą.

Drugim źródłem informacji są znajomi i rodzina (38%). Z pomocy bliskich chętniej korzystają kobiety - 45,5% i tylko 34% mężczyzn.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany