Jaką dietę stosować, aby przybrać na masie? Co jeść, żeby zdrowo przytyć? Jak trenować? Sprawdź proste sposoby na przybranie na wadze

Angelika Korlaga
Angelika Korlaga
Co jeść, żeby zdrowo przytyć? Oto proste sposoby na zwiększenie masy ciała.KLIKNIJ DALEJ
Co jeść, żeby zdrowo przytyć? Oto proste sposoby na zwiększenie masy ciała.KLIKNIJ DALEJ archiwum Polska Press
Co jeść, żeby zdrowo przytyć? Poznaj proste sposoby na przybranie na wadze.

Dlaczego nie mogę przytyć?

Pierwszym ważnym krokiem jest analiza swojej diety. Być może posiłki składają się z niskokalorycznych produktów takich jak owoce i warzywa. W takim przypadku należy zwiększyć ilość białka (jajka, mleko, mięso) tłuszczy (tłuste ryby morskie, awokado, nasiona, orzechy, len, oliwa z oliwek) oraz węglowodanów złożonych (pełnoziarniste pieczywo, brązowy ryż, rośliny strączkowe).

Jeżeli brakuje ci apetytu i nie masz ochoty na jedzenie, możliwe że posiłki, które jesz, są mało urozmaicone. Dodaj do diety nowe smaki i produkty a dodatkowo pobudzisz apetyt i czerp radość z jedzenia.

Ważnym aspektem jest wizyta u lekarza i przeprowadzenie odpowiednich badań krwi, aby sprawdzić, czy problem z przytyciem nie jest spowodowany chorobą. Nadczynność tarczycy, choroba wrzodowa oraz niektóre nowotwory ograniczają wchłanianie składników odżywczych do organizmu.

Jak przytyć? Praktyczne sposoby

Zwiększ kaloryczność posiłków

Warto zwiększyć kaloryczność poprzez proporcjonalne zwiększenie ilości produktów w posiłkach takich jak makaron, kasza, strączki. Jeżeli nie jesteśmy w stanie zjeść zwiększonych porcji to do diety warto włączyć więcej zdrowych tłuszczy takich jak olej rzepakowy czy oliwa z oliwek. Polewając łyżką oleju gotowe danie np. spaghetti czy zupę, lub dodać olej do dressingu do sałatek. Łyżka oleju rzepakowego (14 g) to około 124 kalorii!

Dodaj orzechy!

Orzechy, nasiona, pestki czy masło orzechowe są bogatym źródłem dobrych i zdrowych kalorii. Produkty te można dodać zarówno do mięsa, sosu jak i do wypieków. Orzechy i masło orzechowe są idealnym dodatkiem do owsianek, smoothie, sałatek, burgerów czy zup.

Jedz regularnie

Regularne spożywanie posiłków jest bardzo ważnym aspektem zarówno przy zrzucaniu jak i w przybieraniu kilogramów. Regularność w diecie pozwoli nam oduczyć się złych nawyków takich jak podjadanie czy pomijanie posiłków. Pomocne może okazać się planowanie posiłków i przygotowywanie ich na zapas.

Ćwicz!

Aktywność fizyczna bardzo pobudza apetyt i może okazać się kluczem w zwiększaniu masy ciała, jednak ważne jest dobranie odpowiednich ćwiczeń do rodzaju diety.

Jeżeli celem jest zwiększenie wagi, zdecydowanie należy zrezygnować z biegania, jazdy na rowerze czy wszelkiego rodzaju ćwiczeń cardio. Warto skupić się na ćwiczeniach siłowych takich jak martwy ciąg czy przysiady – pozwoli to na zbudowanie masy mięśniowej.

Kalkulator kalorii

Aby sprawdzić ile kalorii dziennie należy przyjąć, warto skorzystać z tzw. kalkulatora kalorii dostępnego za darmo w Internecie. Po wpisaniu wieku, wagi, wzrostu, płci, poziomu aktywności fizycznej oraz celu – schudnięcie, przytycie, utrzymanie wagi – kalkulator oblicza ile kalorii powinniśmy dziennie przyjąć, aby osiągnąć odpowiednią dla nas wagę.

Szkodliwe picie z plastiku

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie