Jak wygląda po 10 latach infrastruktura rowerowa w Łodzi? W tym roku Łódź miała spełnić standardy rowerowej Karty Brukselskiej...

Mirosław Malinowski
Mirosław Malinowski
Mirosław Malinowski
Udostępnij:
Do 2020 r. Łódź zobowiązała się spełniać wymogi Karty Brukselskiej, czyli m.in. udział komunikacji rowerowej w ruchu miejskim miał wynosić 15 proc., a ryzyko wypadków rowerowych miało być zmniejszone o 50 proc., miał też powstać system parkingów rowerowych oraz polityka przeciwko kradzieży rowerów. Prezydent Hanna Zdanowska podpisała Kartę Brukselską w styczniu 2011 roku.

Obecnie w Łodzi jest prawie 200 km ścieżek rowerowych, a w ostatnich pięciu latach przybyło ich 60 km. Niestety wiele odcinków ścieżek nie jest połączonych ze sobą.

O to jak wygląda obecny stan infrastruktury rowerowej w Łodzi i jakie są przyjęte standardy budowy ścieżek rowerowych w przyszłości pytał w interpelacji radny PO Marcin Hencz. Radnego interesowało np. jak powinna być wyznaczana i oznaczana ścieżka rowerowa przy torowiskach tramwajowych i na wąskich ulicach w Śródmieścia oraz jak będą poprowadzone szlaki rowerowe na Zielone Expo 2024. Radny interpelację napisał 28 lutego. 12 marca dostał informację, że odpowiedź dostanie do 14 kwietnia, a 8 kwietnia, że do 14 maja. Powodem jest „konieczność dokładnego przeanalizowania sprawy”...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Sukces Pisany Szminką już po raz 13.

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Express Ilustrowany
Dodaj ogłoszenie