Jak powinny wyglądać posiłki podczas treningów?

(LB)
Posiłek przedtreningowy ma dostarczyć organizmowi substancji odżywczych na czas trwania całej jednostki treningowej, natomiast potreningowy pozwala na regenerację i uzupełnienie zapasów energii. Skład posiłków zależy od celu treningowego, rodzaju wysiłku, pory dnia i czasu jego trwania, typu budowy i zaawansowania trenującego.

Całkowita ilość spożywanych kalorii w skali tygodnia w dni treningowe jest nieco wyższa niż w nietreningowe. Organizm codziennie jest traktowany inną dawką energii co nie pozwala na rozleniwienie metabolizmu.

W zależności od całkowitej ilości węglowodanów można w ten sposób zredukować masę ciała bez utraty mięśni lub wręcz zbudować masę mięśniową. Posiłek przedtreningowy powinien składać się z węglowodanów złożonych (najlepiej bezglutenowych), które wolniej uwalniają energię i białek (gulasz z kaszą gryczaną i sałatka minimum 2h przed treningiem), natomiast posiłek potreningowy powinien składać sie z węglowodanów prostych i białka (szejk z białka serwatkowego, daktyli, bananów). W trakcie treningu popijamy wodę małymi łykami.

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Klaudiusz
Moim zdaniem podstawą by trening dał faktycznie to o co nam chodzi, jest zastosowanie odpowiedniej diety i zestawy ćwiczeń. Uważam, ze w przypadku osób których wysiłek treningowy jest naprawdę znaczy i systematyczny, to warto zastosować jeszcze odpowiednią suplementację. ja akurat stosowałem largomass i jestem zadowolony. Moim zdaniem innej "drogi do sukcesu" nie ma
Dodaj ogłoszenie