Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak podnieść poziom magnezu w organizmie? Nie wystarczy sięgać po suplement diety i źródła tego pierwiastka. Zobacz, co jeszcze trzeba robić

Anna Rokicka-Żuk
Anna Rokicka-Żuk
Wideo
od 16 lat
Niedobór magnezu w organizmie ma średnio 6 na 10 Polaków, choć w niektórych grupach to większość osób. Niebezpieczne skutki dla serca, mięśni i nerwów zwalcza się za pomocą suplementów i leków z magnezem. To jednak nie wystarczy w przypadku błędów w diecie. Wyjaśniamy, jak ich unikać i szybko uzupełnić braki magnezu w organizmie.

Spis treści

Co powoduje niedobór magnezu?

Niedobór magnezu w społeczeństwie ma kilka przyczyn. Nie dość, że jego poziom w jedzeniu spadł w ostatnich dekadach o kilkadziesiąt procent z powodu zmian w glebach, to jeszcze spożywamy go coraz mniej. Jego źródłem są naturalne, minimalnie przetworzone produkty, tymczasem ilość przetworzonej żywności w diecie wciąż rośnie. Co więcej, wciąż wypłukujemy z organizmu nadmierne ilości, a powoduje to współczesne menu, sięganie po używki, leki, stres. Efektem jest niedostateczny poziom u ok. 60 proc. Polaków.

Białe tabletki w opakowaniu i na dłoni
Aby skutecznie uzupełnić magnez i uniknąć jego niedoborów, warto wspomóc suplementację diety odpowiednimi działaniami i produktami, które poprawią jej skuteczność. Zobacz, co jeść i pić, żeby zwiększyć przyswajalność tego niezbędnego pierwiastka i szybko podnieść magnez w organizmieProfessor25/Getty Images

Tymczasem magnez jest potrzebny w ponad sześciuset procesach w ustroju. To m.in. przewodnictwo nerwowo-mięśniowe, kontrola poziomu cukru we krwi i jej ciśnienia, budowa i regeneracji kości i zębów, produkcja energii, równowaga w gospodarce wapniem i fosforem czy wykorzystanie witaminy D.

Zobacz: Wypłukuje magnez bardziej niż kawa

Niestety, te wszystkie funkcje mogą być zaburzone w przypadku niedostatecznego poziomu magnezu w organizmie. Aby zapobiec jego konsekwencjom, warto jak najszybciej uzupełnić poziom tego pierwiastka. Nie pomoże w tym jednak nawet najlepszy suplement diety czy lek z magnezem, jeśli nie spełnimy przy tym kilku ważnych warunków.

Zobacz w naszej galerii, jak zwiększyć ilość magnezu w ustroju w jak najszybszym czasie i w jak najbardziej naturalny sposób.

Jak rozpoznać niedobór magnezu? Objawy braków

Niedobór magnezu w organizmie przyczynia się do występowania szeregu symptomów, które łatwo przypisać innym problemom, takim jak przemęczenie czy niedobór potasu. Niektóre z nich, a zwłaszcza ich kombinacja, są jednak charakterystyczne i powinny skłonić do działania.

Sprawdź: Te produkty bogate w magnez to źródła najlepiej przyswajalnego pierwiastka

Objawy niedoboru magnezu, jak również niskiego poziomu w organizmie, to przede wszystkim:

  • psychiczne i fizyczne zmęczenie, które utrzymuje się ponad miesiąc i trwa bez zmian od rana do wieczora,
  • problemy z koncentracją,
  • bóle głowy, które pojawiają się przez więcej niż połowę dni w miesiącu,
  • napięcie lub ból w ramionach, szyi, karku i górnej części pleców,
  • zatrzymywanie nadmiaru płynów w organizmie, co objawia się m.in. obrzękami ciała,
  • nawracające mimowolne skurcze mięśni w powiece,
  • złość lub niepokój, które pojawiają się w niektóre dni bez wyraźnego powodu,
  • zaburzenia snu – w niektóre noce pojawia się bezsenność, w inne – trudne do opanowania zmęczenie.

Zobacz, jak złagodzić te objawy i zapobiegać ich występowaniu.

Źródła:
Dodaj firmę Autopromocja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany