Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak długo jeszcze potrwa ten remont? Przebudowa al. Śmigłego - Rydza trwa dłużej niż budowa trasy WZ ZDJĘCIA

Anna Janiszewska
Anna Janiszewska
Zarząd Inwestycji Miejskich co kilkanaście dni informuje o postępie prac na al. Śmigłego - Rydza, która remontowana jest od skrzyżowania marszałków do ul. Przybyszewskiego.
Zarząd Inwestycji Miejskich co kilkanaście dni informuje o postępie prac na al. Śmigłego - Rydza, która remontowana jest od skrzyżowania marszałków do ul. Przybyszewskiego. Grzegorz Gałasiński
Do modernizacji są tu zaledwie 2 km drogi. Wydaje się niewiele w porównaniu z trasą WZ, której 17-kilometrowy odcinek biegnący przez całe miasto od Retkini po Olechów powstał w 2 lata

Zarząd Inwestycji Miejskich co kilkanaście dni informuje o postępie prac na al. Śmigłego - Rydza, która remontowana jest od skrzyżowania marszałków do ul. Przybyszewskiego. Prace gotowe w 60%, teraz w 75%... - odliczają urzędnicy. Ale zapominają, że ten remont ma już rok opóźnienia, a cała inwestycja (jeśli faktycznie zakończy się w październiku) potrwa aż 3 lata, a nie 2 lata jak mówiono pierwotnie. To najdłużej trwający remont łódzkiej ulicy, przez który kierowcy miesiącami stoją w korkach. Ruszył w połowie sierpnia 2018 r.

Do modernizacji są tu zaledwie 2 km drogi. Wydaje się niewiele w porównaniu z trasą WZ, której 17-kilometrowy odcinek biegnący przez całe miasto od Retkini po Olechów powstał w 2 lata.

Inwestycja na al. Śmigłego - Rydza miała dotąd różne powody opóźnień. Zdaniem urzędników to niewłaściwa gęstość gruntu, który trzeba było wymienić czy odkrycie fundamentów dawnych kamienic. Zdaniem okolicznych mieszkańców główny powód to opieszałość i zbyt mała liczba robotników. Jeden z członków grupy Facebookowej "Zarzewiak" dokumentował postęp prac na bieżąco, z czego wynikało, że czasem tygodniami na placu budowy nic się nie działo. Zorganizowano nawet urodziny przedłużającego się remontu i rozdawano tort kierowcom, którzy utknęli w korku.

24 marca na placu budowy spotkaliśmy kilku robotników. Jak twierdzą osoby, które przechodzą tędy codziennie - to i tak dużo.

- Obecnie trwa wymiana gruntów, układane są płyty torowe oraz realizowane są prace brukarskie pod wiaduktami na chodnikach i peronach przystanków komunikacji miejskiej. Wcześniej zrealizowane zostały prace przy wykonaniu nasypu drogowego, układaniu maty antywibracyjnej, a także instalacji oświetlenia. Ułożona została także część torowiska i te prace wciąż trwają – wylicza Renata Zatorska-Sytyk, zastępca dyrektora Zarządu Inwestycji Miejskich ds. inwestycji liniowych.

Kolejne pół roku prac to budowa wiaduktu, torowiska, oświetlenia, ustawienie słupów trakcyjnych, rozwieszenie trakcji, budowa drogi rowerowej, chodników, nasadzenia. Prace prowadzone są na nitce wschodniej, zachodnia jest już gotowa. Czy robotnicy zdążą w terminie? Sądząc po postępie prac szanse są marne. Ale urzędnicy ZiM zapewniają, że finisz prac najpóźniej w październiku tego roku.

Koszt inwestycji to 97,27 mln. zł.

Po remoncie al. Śmigłego - Rydza będzie mieć dwie nitki po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a autobusy i tramwaje pojadą pomiędzy wyniesionymi jezdniami - wspólnym pasem. Komunikacja miejska kursować będzie na poziomie 0 - dojście do przystanków znajdzie się pod jezdniami.

od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany