"Internetowe życie po życiu". Google daje wybór

źródło: TVN24
Google
Google Flickr.com/by Yodel Anecdotal/CC 3.0
Google pozwoli swoim użytkownikom zadecydować, co stanie się z ich danymi po śmierci lub po dłuższej nieobecności w sieci. - Mamy nadzieję, że nowa funkcja pomoże wam zaplanować wasze internetowe życie po życiu - napisano w oświadczeniu firmy.

Użytkownikom serwisów należących do Google'a zostanie dany wybór, czy ich dane zostaną skasowane po 3, 6, 9 lub 12 miesiącach ich nieobecności w sieci, albo czy zostaną po określonym czasie przekazana uprzednio wskazanym osobom.

Opcja ta dotyczy m.in. poczty elektronicznej Gmail, portalu społecznościowego Google Plus, serwisu YouTube, platformy do publikacji zdjęć Picasa oraz serwisu blogowego Blogger.

Internet w obliczu śmierci

- Mamy nadzieję, że nowa funkcja pomoże wam zaplanować wasze internetowe życie po życiu w sposób gwarantujący bezpieczeństwo i poszanowanie prywatności, a także ułatwi życie waszym bliskim, gdy was już nie będzie - podał Google w komunikacie.

Kwestia, co robić z danymi użytkownika po jego śmierci, coraz pilniej domaga się rozwiązania w czasach, gdy wiele osób korzysta z serwisów internetowych i zamieszcza w nich tysiące informacji na swój temat.

Podobne rozwiązanie wprowadził wcześniej popularny portal społecznościowy Facebook. Pozwala on na przekształcenie konta zmarłego użytkownika w tzw. tablicę pamięci. Takie konto nie oferuje żadnych aktywności (np. nie ma możliwości przyjmowania nowych znajomych) i jest dostępne tylko dla znajomych zmarłego, którzy mogą na jego profilu zamieszczać kondolencje.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie