Podstawą jest przebudowa i budowa 17,3 km torowiska od pętli przy al. Wyszyńskiego po pętlę przy zakładach Dell.
– Inwestycja kosztować będzie około 742 milionów, w tym ok. 450 milionów dofinansowania unijnego. Oprócz tego radni przekazali w tym roku dodatkowe 25 milionów – twierdzi Piotr Grabowski z Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.
Razem to 767 mln zł, a prace wykraczają poza roboty torowe, obejmują bowiem także m.in.: wprowadzenie Obszarowego Systemu Sterowania Ruchem na 240 skrzyżowaniach, budowę tunelu pod al. Mickiewicza pomiędzy al. Kościuszki i ul. Piotrkowską, budowę wyniesionych jezdni na ul. Rokicińskiej, budowę przystanku Centrum, przebudowę ul. Piotrkowskiej od al. Mickiewicza do ul. Żwirki... Prace dodatkowe to m.in. wymiana nawierzchni al. Wyszyńskiego od ul. Retkińskiej do ul. Popiełuszki i przebudowa al. Piłsudskiego od ul. Niciarnianej w stronę centrum.
Odcinek centralny trasy W-Z w podstawowym zakresie ma być gotowy do 30 września, a retkiński i widzewski do 31 października.
Opóźnione dworzec Łódź Fabryczna i trasa W-Z. A miało być tak pięknie...
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Makabryczny żart męża "Królowej Życia". Kobiety mu tego nie darują
- Bieniuk w PRZEŚWITUJĄCYCH spodniach na ściance. Tak wystroić mogła się tylko ona
- 19-letnia Emilia Dankwa odsłania brzuch i wygina śmiało ciało w cekinach i szpilkach
- Andrzej z "Sanatorium miłości" mieszka w DPS. Nie zgadniecie, kto chce mu pomóc