Gdzie jest najtańsze paliwo w Łodzi...

opr. ei24
Udostępnij:
Olej napędowy za 4,76 zł za litr, benzyna za 4,78 zł za litr – tyle kierowcy płacą w tej chwili za najtańsze paliwo w Łodzi, które można kupić na stacjach zlokalizowanych na parkingach hipermarketów. Benzynę można kupić po 4,78 zł za litr, olej napędowy po 4,76 zł za litr. Na stacjach koncernów paliwo też jest rekordowo tanie. W porównaniu ze średnimi cenami w Polsce, w Łodzi kierowcy nie powinni narzekać.

Według specjalistów z biura BM Reflex badających rynek paliw średni poziom cen oleju napędowego na stacjach spadł do poziomu 4,95 zł/l do poziomu najniższego w tym roku i jednocześnie najniższego od lipca 2011 roku.
- W ciągu ostatniego tygodnia ceny diesla spadły o 5 gr/l. Nieznacznie większą obniżkę, bo o 6 gr/l, odnotowaliśmy w przypadku benzyn - mówią specjaliści.
Za litr benzyny bezołowiowej 95 płacimy obecnie około 5,01 zł/l, a za litr bezołowiowej 98 około 5,27zl/l.
W najmniejszym stopniu zmieniają się na przestrzeni ostatnich tygodni ceny autogazu, za litr którego płacimy średnio 2,56 zł.

Mijający tydzień przyniósł dalsze wyraźne obniżki cen paliw w hurcie i niezależnie od tego co wydarzy się w następnym tygodniu na rynku ropy naftowej to w kolejnych dniach tankowanie na stacjach powinno być jeszcze tańsze. Do końca listopada ceny detaliczne benzyny i oleju napędowego powinny spać jeszcze o około 5 gr/l. Zatem średnie ceny benzyny i oleju napędowego będą na poziomie poniżej 5 zł/l.

Aktualny poziom cen paliw w krajowych rafineriach:

Poziom hurtowych cen paliw (netto) na dzień 21-11-2014 w Orlenie: Eurosuper 95 – 3827 PLN/1000l (spadek o 81 PLN/1000l w porównaniu do cen z 14-11-2014), Superplus 98 – 3967 PLN/1000l (spadek o 56 PLN/1000l), olej napędowy 3836 PLN/1000 l (spadek o 67 PLN/1000l), olej napędowy grzewczy 2639 PLN/1000 l (spadek o 69 PLN/1000l).

Poziom hurtowych cen paliw (netto) na dzień 21-11-2014 w Lotosie: Eurosuper 95 – 3827 PLN/1000l (spadek o 82 PLN/1000l w porównaniu do cen z 14-11-2014), Superplus 98 – 3967 PLN/1000l (spadek o 57 PLN/1000 l), olej napędowy 3833 PLN/1000 l (spadek o 86 PLN/1000l), olej napędowy do celów opałowych 2638 PLN/1000 l (spadek o 72 PLN/1000l).

Na rynku ropy naftowej mijający tydzień przyniósł wyhamowanie tempa spadku cen. Notowania ropy Brent w Londynie po spadku w rejon wsparć (76 USD/bbl) powróciły w piątek rano do poziomu 79,50 USD/bbl. Ropa WTI w Nowym Jorku jest około 3 USD/bbl tańsza.

Do zaplanowanego na 27 listopada spotkania OPEC zmienność cen na rynku może być niewielka, ze względu na skrajnie rozbieżne opinie co do kierunku dalszej polityki OPEC.

Na rynek docierają sprzeczne wypowiedzi poszczególnych członków kartelu. Libia oficjalnie twierdzi, że OPEC zdecyduje w przyszłym tygodniu o cięciu produkcji w granicach 0,6 mln bbl/d. Minister Kuwejtu podkreśla zachowanie ostrożności przy podejmowaniu decyzji o cięciu produkcji wobec rosnącego udziału produkcji ropy ze źródeł niekonwencjonalnych. Z kolei Wenezuela jest w stanie partycypować w cięciu produkcji jeśli tylko OPEC podejmie taką decyzję.

Natomiast Arabia Saudyjska największy producent, który zasadniczo pełnił rolę kraju równoważącego światowy rynek ropy naftowej – dostosowując poziomy produkcji, tym razem może być zainteresowany utrzymaniem udziałów w światowym eksporcie ropy naftowej a nie obroną poziomu cen. Zdaniem ministra Iranu jeśli uda się osiągnąć porozumienie z Zachodem w kwestii programu nuklearnego i sankcje zostaną zniesione jego kraj w ciągu dwóch miesięcy zwiększy dwukrotnie eksport ropy i nie zamierza oddawać nawet jednej baryłki udziału w rynku. Rozmowy nuklearne kończą się w poniedziałek, trzy dni przed spotkaniem OPEC.

Wydaje się więc, że kartel jest bardzo podzielony w kwestii zmniejszenia limitów produkcji. Z jednej strony decyzja o redukcji wydobycia mogłaby wyraźnie ograniczyć potencjał dalszego spadku cen. Z drugiej strony OPEC decydując się na cięcie produkcji w celu powstrzymania dalszej gwałtownej przeceny na rynku ropy naftowej w pewnym sensie wesprze konkurencję – niekonwencjonalne źródła ropy naftowej (łupki, piaski) oraz Rosję.

Przedstawiciele kartelu wielokrotnie podkreślali, że niższy poziom cen najpierw zaszkodzi inwestycjom w wydobycie ropy z łupków gdzie koszty są nieporównywalnie wyższe niż w krajach OPEC. W sensie sumy kosztów wydobycia (upstream cost), które na Bliskm Wschodzie kształtują się w przedziale 15-25 USD/bbl i są 2-3 krotnie niższe niż w USA jest to prawda. Podkreślenia wymaga fakt, że ze względu na znaczny wzrost wydatków i inwestycji w krajach OPEC, potrzebują one znacznie wyższych cen ropy do finansowania tych działań. Generalnie szacunki cen ropy równoważących budżety poszczególnych krajów OPEC wahają się między 55 -140 USD/bbl. Zdecydowanie w najlepszej sytuacje jest Katar i Zjednoczone Emiraty Arabskie.

Najwyższych cen ropy potrzebuje Iran i Wenezuela. Według szacunków amerykańskich banków i firm konsultingowych wydobycie ropy z trzech największych formacji amerykańskich łupków Bakken, Eagle Ford i Permian (czyli blisko 88% produkcji) jest opłacalne na poziomie cen ropy 40-75 USD/bbl przy czym oczywiście oceny różnią się według poszczególnych złóż.

Co więcej ceny ropy musiałyby przez co najmniej rok lub dłużej pozostać na średnim poziomie 50-60 USD/bbl aby wydobycie ropy z łupków przestało rosnąć lub zaczęło spadać. Z oczywistych względów więc wojna o udziały w rynku i spadek cen zaszkodzi wszystkim producentom. Wygranym może zostać z kolei światowa gospodarka.

Księgarnia Expressu Ilustrowanego: www.ksiegarnia.expressilustrowany.plKsięgarnia Expressu Ilustrowanego: www.ksiegarnia.expressilustrowany.plKsięgarnia Expressu Ilustrowanego: www.ksiegarnia.expressilustrowany.pl

Księgarnia Expressu Ilustrowanego: www.ksiegarnia.expressilustrowany.plKsięgarnia Expressu Ilustrowanego: www.ksiegarnia.expressilustrowany.plKsięgarnia Expressu Ilustrowanego: www.ksiegarnia.expressilustrowany.pl

Księgarnia Expressu Ilustrowanego: www.ksiegarnia.expressilustrowany.plKsięgarnia Expressu Ilustrowanego: www.ksiegarnia.expressilustrowany.plKsięgarnia Expressu Ilustrowanego: www.ksiegarnia.expressilustrowany.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 41

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

:)
and now what?
a
az oczy bolą
mozesz rozszyfrowac te koszty logistyki? co wplywa na taka cene? jestem logistykiem i rozumiem to tak, w skrocie, ze im wiecej tym taniej, nikt nie przesyla 1 litra zeby cena tak skoczyla, na 100 000 litrow nie odczujesz tego w portfelu. Jesli cysterna srednio ma 10 000 litrow pojemnosci, litr niech kosztuje jak na stacji u nas minus 50 gr czyli 2 zł (LPG) to daje 20 tys wartosc ladunku. Transport z UK razem z promem z duza gorka a nawet bardzo duza zeby Cie nie osmieszac to niech bedzie 20 tys, razem wartosc to 40 tys zl. Czyli podwajamy cene litra, pomijam sprawy urzedowe i celne. Wychodzi 4 zl za litr, gdzie do 9 zl? dokladasz po hot dogu do kazdego litra? zjesc 30 hot dogow kurcze, moglbym to wymienic na spryskiwacz albo choinke zapachowa? FUN!
j
jerzy
jak to? wszystkie padly jednoczesnie? to niemozliwe, bylaby fala reklamacji a takich nie bylo, ktos uprzedzony podjudza i pisze bujdy. Jak mu padlo to znaczy ze kupil klamota. BTW, kolega z pracy kupil bore 1.9 tdi z przebiegiem 230 tys, inny znajomy podlaczyl sie z vag i sprawdzil przebieg na pompie abs, wiecie co wyskoczylo? 530 tys :D
h
hhh
rozbawilo mnie to, a to czy nowe sie nie psuja? no nie wiem, zaryzykowalbym stwierdzenie ze lepiej miec merca w 124, lac olej z frytkownicy, z patelni (przez sitko) dolac rzepakowego i zuzytego silnikowego i tak bedzie wdziecznie sluzyl. Choc kto z was by chcial takim jezdzic? Mocy brak, ale klasa i historia jest
j
juras
na drodze z konstantynowa do aleksandrowa lodzkiego, lub dla jadacych od lodzi ktorzy jada szczecinska na konstantynow, za chwile po prawej, taniej niz na lukoil w weekendowe obnizki (jezdze na LPG) samochod żwawy a sporo przejezdzam, mnie oplaca sie nadlozyc kilka km. Nie jestem pracownikiem ani kuzynem, obiektywnie, polecam (lpg 2,40 cena ze srody)
e
el
też Ford ale nie musiałem go na gaz przerobić, zeby do ostatniego starczyło (hmm a może to było daewoo Tico)
e
el
napewno nie wyrobem samochodopodobnym, zrobionym z blachy na żyletki, ciebie nawet nie trzeba pytać, wystarczy poczytać....
P
Piotr Przybył
Łódzkie stacje zaopatrują się w paliwa w Koluszkach, więc o czym mowa? , V pover, bp ultimate, i cała reszta oktanów to wszystko to samo, tylko pod inną nazwą. Pozdrawiam zdrowo myślących
p
pol
Marianek wesc sie lepiej spaoj kamoniu.........
.....
LUKOIL
T
Tico R
Do wiadomości podaję, że jeden dystrybutor paliwa nie oznacza, że wszystkie jego produkty są jednej klasy jakościowej. Np. kupując węgiel możesz kupić w jednym składzie rosyjski i polski.
T
Tico R
Stare auta się psują.
Nowe raczej nie było bo: elektronika w nowym aucie wykryłaby paliwo słabej jakości analizując spalanie stukowe i skład spalin.
Bogaci ludzie jeżdżą na zakupy do ALMY !!! :D
T
Tico R
Czym zatem wozisz się drogi "maniaku paliwa o dobrych parametrach"?
T
Tico R
Ale już kilka razy ją ponawiali... Mówię jak jest obecnie.
x
xxx
na większości stacjach ten sam rodzaj paliwa> przecież Bp kupuje paliwa od PKN Orlen
Przejdź na stronę główną Express Ilustrowany
Dodaj ogłoszenie