Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ford focus 1,6 l ecoboost 182 KM. Zobacz, czy warto go kupić [zdjęcia]

(per)
.
. ryszard m. perczak
Na test tego modelu zdecydowaliśmy się z kilku powodów. Przede wszystkim interesował nas jego silnik. Poza tym chcieliśmy sprawdzić, jak jeździ się focusem z nadwoziem typu sedan.

Ostatecznie okazało się, że podczas jazdy najbardziej wciągnęły nas "zabawy" dodatkowym wyposażeniem auta.

.

Focus sedan to rzadkość na naszych drogach. Ale gdy już go zobaczymy, wówczas, naszym zdaniem, budzi pozytywne odczucia. Ta kompaktowa limuzyna ma proporcjonalną budowę i nie sprawia wrażenia, jakby do hatchbacka przyklejono z tyłu bagażnik.
Wnętrze focusa jest przyzwoicie wykończone, ale z obsługą poszczególnych funkcji nie jest już tak dobrze. Podstawowe przełączniki, owszem, są dostępne intuicyjnie, ale np. obsługa menu komputera nie jest wcale taka łatwa, choć zawartość okazuje się pasjonująca. Trzeba się przyzwyczaić do wyszukiwania poszczególnych informacji. Z upływem czasu przychodzi to coraz łatwiej.

Troszkę nas rozczarował silnik, który ma wprawdzie nominalnie dużą moc i wysoki moment obrotowy, ale w rzeczywistości nie czuło się podczas jazdy ani wciskających w fotel przyspieszeń, ani zatykającej dech w piersiach szybkości. Był za to dość ekonomiczny. Przy typowej jeździe miasto/trasa średnie zużycie ustaliło się na poziomie 6,5 l/100 km.

Poza bardzo długą listą wyposażenia znanego z innych aut w tym focusie znalazło się kilka systemów, dzięki którym kierowanie nim było dość niecodzienne. Auto ma specjalne czujniki, dlatego m.in. czyta znaki (ograniczenia prędkości oraz zakazu wyprzedzania) i wyświetla je (nawet jednocześnie) na specjalnym ekranie, samo włącza światła długie i pilnuje, aby nikogo nimi nie oślepić, wyłączając odpowiednio wcześnie, kontroluje również utrzymywanie się na wybranym pasie ruchu i podpowiada, jaki bieg w danej sytuacji najlepiej włączyć. Ma jeszcze system monitorowania koncentracji kierowcy i martwego pola widzenia w lusterkach bocznych oraz asystenta parkowania i tempomat. Gdyby tak jeszcze dodać system automatycznej jazdy według GPS, wówczas kierowca... byłby zbędny.

Nowy focus sedan przypadł nam do gustu z uwagi na bogate i sprawnie wspomagające kierowcę wyposażenie dodatkowe. Jednak nawet gdyby nie było tego wszystkiego, o czym napisaliśmy wyżej, to i tak pozostaje w nim dynamiczny, oszczędny silnik, który palił średnio 6,5 l/100 km oraz bezkonkurencyjne prowadzenie. Dlatego komu nie zależy na skądinąd przydatnych bajerach, powinien raczej wybierać tańsze wersje.

Sprawdź nasze testy innych samochodów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany