Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Fiat 500 X 2.0 Multijet AWD: Terenowe wcielenie popularnej ,,pięćsetki”

AIP
Włoski producent z powodzeniem rozwija koncepcję swego najpopularniejszego auta, czyli modelu 500. Crossover 500X w terenowej wersji Off-road Look może kojarzyć się ze swym protoplastą jedynie akcentami nadwozia.

Pojazd jest pierwszym samochodem Fiata z automatycznym dziewięciostopniowym napędem. Nowoczesna skrzynia biegów świetnie sprawdza się w połączeniu z turbodieselem 2.0 MultiJet II o mocy 140 KM. Auto ma dzięki niej świetne przyspieszenie (9,8 sekundy do 100 km na godz.) i płynne dostarczanie mocy. Kierowca dzięki kontrolowanemu elektronicznie automatycznemu napędowi ma możliwość przejścia do trybu manualno-sekwencyjnego.
Trzy tryby jazdy
W aucie tym mamy selektor jazdy „Drive Mood Selector”, który udostępnia trzy różne tryby jazdy, dostosowane do warunków, w jakich się poruszamy: Auto (najlepszy pod względem komfortu, spalania i emisji CO2), Sport oraz Traction, który w przypadku wersji 4x4 przyspiesza przekazywanie momentu obrotowego na oś tylną. Pojazd ma spore gabaryty: 4,25 m długości, 1,8 m szerokości i 1,60 m wysokości.
Rozstaw osi wynosi 2,57 m. Prześwit nadwozia to 17,9 cm (16,2 cm w wersjach z napędem na przód). Bagażnik ma pojemność od 350 do 1000 l, w zależności od położenia tylnej kanapy. Standardowo montowane są w tym samochodzie tak ważne elementy wyposażenia, jak: 6 poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtyny), reflektory przednie z funkcją świateł dziennych oraz światła przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów, jak również system ESC, stabilizacji jazdy.
Radio sterowane głosem
Ponadto znajdziemy tu szereg innych, bardzo ważnych elementów wyposażenia: Lane Assist (system ostrzegania przed zjazdem z pasa ruchu) oraz Blind Spot Assist (monitoring „martwego pola” lusterek bocznych). Nowy Fiat 500X jest liderem w swojej kategorii, dzięki systemom Uconnect z ekranami dotykowymi 5” i 6.5”, które umożliwiają obsługę radia, mediów, telefonu i usług UconnectTM LIVE.
W obu wersjach jest przewidziany interfejs Bluetooth, gniazdo Aux-in oraz wejście USB. W wersji Uconnect Radio Nav 6.5” mamy nawigację satelitarną z mapami 3D ze wskazówkami na temat trasy oraz funkcję, która pozwala na wydawanie poleceń głosowych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany