Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Fabryczny bez planu miasta i informacji turystycznej

Magdalena Rubaszewska
Tu mają być sklepiki, kawiarenki itp. PKP dopiero szykuje przetarg.
Tu mają być sklepiki, kawiarenki itp. PKP dopiero szykuje przetarg. Paweł Łacheta
Dwa miesiące funkcjonuje dworzec Łódź Fabryczna. Otwarty z wielką pompą, okrzyknięty najnowocześniejszym w Polsce i jednym z największych w Europie, nie został wyposażony w niektóre podstawowe udogodnienia dla przyjezdnych. W trzech ogromnych halach turysta nie znajdzie nawet jednego planu miasta, gabloty są puste.

Podróżni pytają o drogę ochroniarzy i personel sprzątajacy * Nie wiadomo kiedy zostanie otwarty punkt obsługi klienta MPK i CIT Za mało zegarów w halach.

- To skandal, ewenement w skali Europy, na żadnym dworcu z czymś takim się nie spotkałem. Proszę postawić się w sytuacji turysty, który wysiada na dworcu w nieznanym mu mieście i nie znajduje o nim podstawowych informacji - Jarosław Janowski, łódzki przewodnik jest zbulwersowany. - Na Fabrycznym podróżni pytają o drogę pracowników ochrony i osoby sprzątające - dodaje.

Odwleka się otwarcie punktu obsługi klienta MPK i Centrum Informacji Turystycznej. Jak wyjaśnia miasto, trwają negocjacje z PKP, które zarządzają dworcem, w sprawie stawki czynszu, która zarówno dla miasta, jak i dla przewoźnika okazała się za wysoka.

- Do czasu otwarcia naszego punktu chcieliśmy ustawić tzw. totem, czyli stojak z ekranem dotykowym z informacjami o liniach tramwajowych i autobusowych wokół dworca itp. Spytaliśmy PKP o pozwolenie. Od 16 stycznia czekamy na odpowiedź - mówi Sebastian Grochala z MPK.

Pasażerowie skarżą się też, że w tak ogromnym obiekcie jest tylko jeden zegar. Czasomierzy nie ma w poczekalniach, w pobliżu kawiaranek czy przy zjazdach na perony, gdzie zazwyczaj siedzą pasażerowie. Aktualny czas podają tylko monitory na peronach.

Jak wyjaśniają PKP, aktualny czas będzie wyświetlany na dwóch dwustronnych tablicach w okolicy kas biletowych. Do ich zamontownia został zobowiązany wykonawca dworca, wyznaczono termin do końca kwietnia.

Wciąż nie wiadomo, kiedy zostaną wynajęte powierzchnie komercyjne. PKP dopiero przygotowuje przetargi.

Opóźniony dworzec z usterkami
Budowa dworca Łódź Fabryczna trwała pięć lat i zakończyła się z dwuletnim opóźnieniem. Ostatni termin, czyli 11 grudnia ubiegłego roku, też był zagrożony, spieszono się więc z oddaniem inwestycji. Pociągi co prawda kursują, działają kawiarenki i punkt prasowy, ale obiekt nie jest do końca przygotowany dla pasażerów. Do tego od dnia otwarcia odnotowano wiele usterek i awarii, np. przeciekający dach, popękane kafle, nie działające ruchome schody.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany