Wypadek na Piotrkowskiej. Tramwaj staranował auto i ludzi - nagranie z monitoringu
– Została już przygotowana analiza uwarunkowań projektu i możliwości jego realizacji – informuje Paweł Pietrzak, naczelnik wydziału inwestycji i eksploatacji w magistracie.
– 14 stycznia zaplanowaliśmy spotkanie w tej sprawie w starostwie, bo w Pabianicach znaczna część trasy przebiegałaby przy drogach powiatowych.
W granicach administracyjnych miasta ścieżka zacznie się na jego styku z gminą Rzgów (okolice Czyżeminka), zakończy na ul. Piłsudskiego, a obejmie m.in. ul. Graniczną, ul. 20 Stycznia, rejon lasu miejskiego i MOSiR-u, ul. Świetlickiego, ul. Nawrockiego, ul. Grota-Roweckiego, Bulwary oraz ul. Grobelną i ul. Zamkową w centrum.
– Główna trasa to 9,9 km, przewidziany jest też łącznik o dł. 2,4 km do dworca PKP – dodaje Paweł Pietrzak.
Projekt EuroVelo to nie tylko budowa samej trasy, ale też adaptacje skrzyżowań oraz infrastruktura: stojaki na rowery i tablice informacyjne. Koszty całej inwestycji oszacowano na blisko 3,3 mln zł. Wkład miasta miałby wynieść niecałe 500 tys. złotych, resztę stanowiłyby środki unijne.
W Pabianicach są tylko dwie ścieżki rowerowe. Jedna biegnie wzdłuż ul. Świetlickiego i ul. Waltera-Jankego, druga to krótki odcinek wzdłuż ul. Konstantynowskiej, od jej skrzyżowania z ul. Partyzancką. O potrzebie budowy nowych nie trzeba więc nikogo przekonywać.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Burze szaleją nad Kalifornią. Wielu rejonom zagrażają powodzie
- „Nie mogą dalej iść tą drogą”. Joe Biden o izraelskiej reformie sądownictwa
- Sztuczna inteligencja mogłaby zastąpić 300 mln pracowników. Co da nam w zamian?
- „Haniebna” decyzja MKOl. Dwukrotny mistrz olimpijski apeluje o solidarność z Ukrainą