Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dworzec PKP w Pabianicach. We wrześniu otworzą podziemne przejście ZDJĘCIA

Anna Janiszewska
Anna Janiszewska
Prace zmierzają już ku finiszowi

Remont na dworcu PKP w Pabianicach zmierza ku końcowi. We wrześniu otwarte ma zostać przejście podziemne wyposażone w windy. To nowość w Pabianicach, gdyż wcześniej pasażerowie musieli przechodzić przez tory na poziomie "0" i często zamiast korzystać z wyznaczonych ku temu miejsc, przeskakiwali przez torowisko w miejscach niedozwolonych.

Na razie mogą korzystać z nowego peronu wyspowego. Jest podwyższony, przez co łatwiej wsiada się do pociągów. Na peronie są tablice z rozkładami jazdy, brakuje jeszcze wiat i ławek.

- Na stacji wybudowano nowe przejście podziemne dla pieszych, które połączy dwie strony miasta i zapewni lepszą komunikację w Pabianicach. Po obu stronach tunelu i na peronie gotowe są schody. Zamontowano windy. Wewnątrz przejścia trwają ostatnie prace wykończeniowe - mówi Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Przejście ma być gotowe we wrześniu. Zlikwidowane zostanie wtedy tymczasowe przejście na poziomie szyn.

Dotąd na dworcu w Pabianicach wymieniono także tory i sieć trakcyjną. Ułożono 10 nowych rozjazdów, co usprawni ruch kolejowy.

- Lepszą kontrolę prowadzenia pociągów zapewniają nowoczesne urządzenia sterowania. Na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych w Pabianicach poprawiana jest nawierzchnia jezdni - dodaje Rafał Wilgusiak.

Prace wykonane w Pabianicach kosztowały 27 mln zł. Cała zaś inwestycja pochłonie 387 mln zł. Remont na pabianickim dworcu jest bowiem częścią przebudowy trasy Łódź Kaliska – Zduńska Wola.

- Na trasie Łódź Kaliska – Zduńska Wola podróżni korzystają z nowych dostępniejszych peronów na stacjach Zduńska Wola i Łask oraz przystanku Kolumna. W Zduńskiej Woli jest nowe przejście podziemne z windami -wylicza Rafał Wilgusiak.

Oprócz tego na szlakach Łódź Lublinek – Pabianice i Zduńska Wola – Dobroń zmodernizowano oba tory i sieć trakcyjną. Ułożono łącznie ok. 58 km nowych torów i sieci trakcyjnej, wyremontowano 20 obiektów inżynieryjnych, w tym 8 mostów i 3 wiadukty, zmodernizowano 15 przejazdów kolejowo-drogowych.

Teraz prace obejmują odcinek Łódź Kaliska – Łódź Lublinek wraz ze stacją w Lublinku oraz odcinek Pabianice - Dobroń.

Zakończenie całej inwestycji to połowa 2021 roku. Po zakończonym remoncie podróż z Łodzi Kaliskiej do Zduńskiej Woli skróci się o 15 minut.

od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany