Dworzec PKP w Pabianicach. We wrześniu otworzą podziemne przejście ZDJĘCIA

Anna Janiszewska
Anna Janiszewska
Prace zmierzają już ku finiszowi

Remont na dworcu PKP w Pabianicach zmierza ku końcowi. We wrześniu otwarte ma zostać przejście podziemne wyposażone w windy. To nowość w Pabianicach, gdyż wcześniej pasażerowie musieli przechodzić przez tory na poziomie "0" i często zamiast korzystać z wyznaczonych ku temu miejsc, przeskakiwali przez torowisko w miejscach niedozwolonych.

Na razie mogą korzystać z nowego peronu wyspowego. Jest podwyższony, przez co łatwiej wsiada się do pociągów. Na peronie są tablice z rozkładami jazdy, brakuje jeszcze wiat i ławek.

- Na stacji wybudowano nowe przejście podziemne dla pieszych, które połączy dwie strony miasta i zapewni lepszą komunikację w Pabianicach. Po obu stronach tunelu i na peronie gotowe są schody. Zamontowano windy. Wewnątrz przejścia trwają ostatnie prace wykończeniowe - mówi Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Przejście ma być gotowe we wrześniu. Zlikwidowane zostanie wtedy tymczasowe przejście na poziomie szyn.

Dotąd na dworcu w Pabianicach wymieniono także tory i sieć trakcyjną. Ułożono 10 nowych rozjazdów, co usprawni ruch kolejowy.

- Lepszą kontrolę prowadzenia pociągów zapewniają nowoczesne urządzenia sterowania. Na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych w Pabianicach poprawiana jest nawierzchnia jezdni - dodaje Rafał Wilgusiak.

Prace wykonane w Pabianicach kosztowały 27 mln zł. Cała zaś inwestycja pochłonie 387 mln zł. Remont na pabianickim dworcu jest bowiem częścią przebudowy trasy Łódź Kaliska – Zduńska Wola.

- Na trasie Łódź Kaliska – Zduńska Wola podróżni korzystają z nowych dostępniejszych peronów na stacjach Zduńska Wola i Łask oraz przystanku Kolumna. W Zduńskiej Woli jest nowe przejście podziemne z windami -wylicza Rafał Wilgusiak.

Oprócz tego na szlakach Łódź Lublinek – Pabianice i Zduńska Wola – Dobroń zmodernizowano oba tory i sieć trakcyjną. Ułożono łącznie ok. 58 km nowych torów i sieci trakcyjnej, wyremontowano 20 obiektów inżynieryjnych, w tym 8 mostów i 3 wiadukty, zmodernizowano 15 przejazdów kolejowo-drogowych.

Teraz prace obejmują odcinek Łódź Kaliska – Łódź Lublinek wraz ze stacją w Lublinku oraz odcinek Pabianice - Dobroń.

Zakończenie całej inwestycji to połowa 2021 roku. Po zakończonym remoncie podróż z Łodzi Kaliskiej do Zduńskiej Woli skróci się o 15 minut.

Szykuje się rozpad koalicji?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie