Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dworzec Łódź Fabryczna. Znikają drzewa, a wkrótce kamienice

(gb)
Z okolic dworca usuwane są tory kolejowe.
Z okolic dworca usuwane są tory kolejowe. Łukasz Kasprzak
11 kilometrów sieci trakcyjnej oraz 6 z 15 kilometrów torów zostało zdemontowanych na dworcu Łódź Fabryczna oraz odcinku do stacji na Widzewie. W lipcu rozpocznie się kopanie wielkiej dziury pod nową Fabryczną.

Z peronów zniknęły szyny, wyburzono także sześć budynków, które służyły jako magazyny oraz zaplecze socjalne dla pracowników kolei. Do końca lutego z dworca i okolic znikną drzewa - ich wycinka musi się zakończyć przed okresem lęgowym ptaków. Niebawem rozpoczną się też prace związane z wyburzaniem kamienic przy ul. Składowej, bo wykonawcy uzyskali już odpowiednie zezwolenia.

Na terenie budowy aż do maja będą prowadzone odwierty geologiczne. Na razie wiadomo, że ziemia pod dworcem to glina, piasek i żwir, a na głębokości około 25 metrów znajduje się warstwa wód gruntowych.

16 metrów pod ziemią. Powstaną wielopoziomowe parkingi oraz nowe drogi dojazdowe dla samochodów, autobusów i tramwajów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany