– Łódź musi być bardzo bogatym miastem, żeby taki projekt w ogóle rozpocząć – mówił.
– Zmieniając miasto, trzeba zastanowić się, co będzie za 40
– 50 lat, kiedy samochodów będzie mniej, bo benzyna będzie dziesięć razy droższa.
Profesor Gehl wygłosił wczoraj wykład na Uniwersytecie Łódzkim. Rano spędził też trochę czasu z urzędnikami odpowiedzialnymi za planowanie kierunków rozwoju miasta.
– Łódź ma duży potencjał stania się znakomitym miastem dla rowerzystów, a to kierunek globalny – stwierdził.
Prof. Gehl był konsultantem przebudowy i reorganizacji takich miast, jak Nowy Jork, Seattle, San Francisco, Sydney i Melbourne. W Polsce jego rad słuchano już w Lublinie, Wrocławiu i Poznaniu.
Duński profesor o trasie W-Z i rowerach
(MSM)Jan Gehl, goszczący w Łodzi światowej sławy duński architekt i urbanista, z dystansem odniósł się do rozpoczętej przebudowy trasy W-Z.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.
Zaloguj się lub załóż konto
Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.
Podaj powód zgłoszenia
b
Możemy używac paliw innych niż kopalne a samochody i tak będa.
g
Za 40 50 lat będzie o połowę mniej ludzi, ale co tam liczy się projekt np. taki jaki powstaje w Warszawie przy Zamku Królewskim.(odpowiednio przemyślany)