– Łódź musi być bardzo bogatym miastem, żeby taki projekt w ogóle rozpocząć – mówił.
– Zmieniając miasto, trzeba zastanowić się, co będzie za 40
– 50 lat, kiedy samochodów będzie mniej, bo benzyna będzie dziesięć razy droższa.
Profesor Gehl wygłosił wczoraj wykład na Uniwersytecie Łódzkim. Rano spędził też trochę czasu z urzędnikami odpowiedzialnymi za planowanie kierunków rozwoju miasta.
– Łódź ma duży potencjał stania się znakomitym miastem dla rowerzystów, a to kierunek globalny – stwierdził.
Prof. Gehl był konsultantem przebudowy i reorganizacji takich miast, jak Nowy Jork, Seattle, San Francisco, Sydney i Melbourne. W Polsce jego rad słuchano już w Lublinie, Wrocławiu i Poznaniu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?