1/7
Budynek B dorównał wysokością budynkowi A....
fot. Piotr Jach

Budynek B dorównał wysokością budynkowi A.

Drugi z biurowców tworzących kompleks Bramy Miasta przy dworcu Łódź Fabryczna osiągnął swoją konstrukcyjną wysokość piętnastu pięter. Zaprojektowany przez Medusa Group zespół biurowy mający stanowić swoiste wejście do Nowego Centrum Łodzi wznosi firma Skanska. Termin oddania do użytku jeszcze odległy - będzie to drugi kwartał przyszłego roku - jednak już wkrótce gmach zacznie nabierać ostatecznego kształtu.

Czytaj na kolejnym slajdzie

2/7
Termin oddania do użytku drugiego biurowca Bramy Miasta do...
fot. Piotr Jach

Termin oddania do użytku drugiego biurowca Bramy Miasta do drugi kwartał 2020 r.

Budynek B Bramy Miasta docelowo ma oferować 13,6 tys. mkw. powierzchni pod wynajem (budynek A jest większy, ma 27,8 tys. mkw.). Po wynajęciu wszystkich pomieszczeń biurowych w kompleksie może pracować nawet 5 tysięcy osób.

Najciekawszą częścią tej inwestycji - zarówno dla łodzian oraz wszystkich przyjezdnych do Łodzi - będzie przestrzeń pomiędzy obu budynkami. Przejście przez Bramę Miasta ma być bowiem przestrzenią publicznie dostępną, a wręcz zachęcającą do przebywania na niej. Ten placyk ma umożliwiać organizowanie na nim wydarzeń kulturalnych, takich jak kino letnie czy wystawy plenerowe. Klimat miejsca ma tworzyć zieleń, mała architektura, a także liczne kawiarnie i restauracje.

Czytaj na kolejnym slajdzie

3/7
Wizualizacje gotowego obiektu....
fot. Skanska

Wizualizacje gotowego obiektu.

Brama Miasta będzie trzecią - po Nowej Fabrycznej, którą także wybudowała Skanska i Przystanku mBank, który postawił Erbud, obecny wykonawca kompleksu Hi Piotrkowska z hotelem Hampton by Hilton - inwestycją biurową zrealizowaną na terenie Nowego Centrum Łodzi. W tym obszarze miasta realizowana jest obecnie pierwsza inwestycja mieszkaniowa, osiedle Primo (przy ul. Tramwajowej). Trwa również budowa Centrum Komiksu i Narracji Interaktywnej, które powstaje w bezpośrednim sąsiedztwie EC1 oraz Centrum Nauki i Techniki, które były pierwszymi czynnymi obiektami na tym powoli odżywającym obszarze miasta.

Kolejną inwestycją w rejonie NCŁ miała być budowa podziemnej drogi, która ma biec w śladzie obecnej ul. Hasa. Prace miały ruszyć wiosną, ale do tej pory się nie rozpoczęły. Opóźnia się także budowa rynku im. K. Kobro wraz z podziemnym parkingiem między EC1 a Fabryczną.

4/7
Wizualizacje gotowego obiektu.
fot. Skanska

Wizualizacje gotowego obiektu.

Kontynuuj przeglądanie galerii
Dalej

Polecamy

Trzecia w tym sezonie porażka żużlowców H.Skrzydlewska Orła Łódź

Trzecia w tym sezonie porażka żużlowców H.Skrzydlewska Orła Łódź

Na czele listy łódzkiej Lewicy stoi doświadczony parlamentarzysta

Na czele listy łódzkiej Lewicy stoi doświadczony parlamentarzysta

Nie ma wyroku na Zbigniewa Wojterę, wójta gminy Daszyna. Sąd osądził prokuraturę

Nie ma wyroku na Zbigniewa Wojterę, wójta gminy Daszyna. Sąd osądził prokuraturę

Zobacz również

W majówkę można przejechać się po Łodzi Sanokiem, Konstalem, Jelczem lub Ikarusem

W majówkę można przejechać się po Łodzi Sanokiem, Konstalem, Jelczem lub Ikarusem

Nie ma wyroku na Zbigniewa Wojterę, wójta gminy Daszyna. Sąd osądził prokuraturę

Nie ma wyroku na Zbigniewa Wojterę, wójta gminy Daszyna. Sąd osądził prokuraturę