- Droga rowerowa przyda się bardzo studentom – mówi Mariusz Sokołowicz, pełnomocnik rektora UŁ ds. zrównoważonego transportu. - W rejonie ul. Pomorskiej znajduje się bowiem obecnie największe skupisko budynków uniwersyteckich. Droga będzie jednak ogólnodostępna. Z powodzeniem będą mogli korzystać niej mieszkańcy okolicznych posesji.
Koszt budowy drogi to około 380 tys. zł. Jej uzupełnieniem będzie ciąg pieszo-jezdny prowadzący od budynku Centrum Kliniczno-Dydaktycznego Uniwersytetu Medycznego, od strony ul. Pomorskiej, do skrzyżowania ul. Pomorskiej i ul. Lumumby oraz od ul. Matejki, w śladzie przedłużenia ul. Jaracza, do ul. Kopcińskiego.
UMŁ ogłosił drugi przetarg na wykonanie, uruchomienie i zarządzanie systemem Łódzkiego Roweru Publicznego. Pierwszy został anulowany po tym, jak okazało się, że obie złożone w nim ofert okazały się o kilka milionów droższe niż posiadane przez magistrat fundusze na ten cel. W nowym przetargu oferty można składać do 18 września. Zgodnie z jego wymogami, system ma być gotowy do koca kwietnia przyszłego roku i składać się ze 100 stacji i 1.000 rowerów. Firma, która wygra przetarg, będzie obsługiwać system do końca listopada 2018 r. Na realizację systemu miasto ma 13,5 mln zł.
W stosunku do poprzedniego przetargu, wydłużono m.in. czas realizacji zamówienia, co zdaniem urzędników, mogło odstraszać wcześniej oferentów. Zrezygnowano także z fotelików dla dzieci. W pierwszym przetargu miało je posiadać 10 procent rowerów. Zrezygnowano poza tym z kosztownej w eksploatacji opcji doładowania migawki, w którą, według pierwszego przetargu, miały być również wyposażone stacje.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?