Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Droga rowerowa na Lumumbowie. Dla studentów i nie tylko

(izj)
Droga rowerowa na Lumumbowie będzie biegła m.in. tuż przy nowym budynku Wydziału Filologicznego UŁ.
Droga rowerowa na Lumumbowie będzie biegła m.in. tuż przy nowym budynku Wydziału Filologicznego UŁ. Maciej Stanik
450-metrowy odcinek drogi rowerowej powstanie do końca września w pobliżu studenckiego osiedla na tzw. Lumumbowie. Jego budowa rozpocznie się w przyszłym tygodniu. Droga rowerowa będzie wiodła wzdłuż od skrzyżowania ul. Pomorskiej z ul. Lumumby, obok budynku nowego Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Łódzkiego, w kierunku skrzyżowania z ul. Matejki. Zostanie poprowadzona częściowo na terenach miejskich, a częściowo na terenach należących UŁ.

- Droga rowerowa przyda się bardzo studentom – mówi Mariusz Sokołowicz, pełnomocnik rektora UŁ ds. zrównoważonego transportu. - W rejonie ul. Pomorskiej znajduje się bowiem obecnie największe skupisko budynków uniwersyteckich. Droga będzie jednak ogólnodostępna. Z powodzeniem będą mogli korzystać niej mieszkańcy okolicznych posesji.
Koszt budowy drogi to około 380 tys. zł. Jej uzupełnieniem będzie ciąg pieszo-jezdny prowadzący od budynku Centrum Kliniczno-Dydaktycznego Uniwersytetu Medycznego, od strony ul. Pomorskiej, do skrzyżowania ul. Pomorskiej i ul. Lumumby oraz od ul. Matejki, w śladzie przedłużenia ul. Jaracza, do ul. Kopcińskiego.

UMŁ ogłosił drugi przetarg na wykonanie, uruchomienie i zarządzanie systemem Łódzkiego Roweru Publicznego. Pierwszy został anulowany po tym, jak okazało się, że obie złożone w nim ofert okazały się o kilka milionów droższe niż posiadane przez magistrat fundusze na ten cel. W nowym przetargu oferty można składać do 18 września. Zgodnie z jego wymogami, system ma być gotowy do koca kwietnia przyszłego roku i składać się ze 100 stacji i 1.000 rowerów. Firma, która wygra przetarg, będzie obsługiwać system do końca listopada 2018 r. Na realizację systemu miasto ma 13,5 mln zł.

W stosunku do poprzedniego przetargu, wydłużono m.in. czas realizacji zamówienia, co zdaniem urzędników, mogło odstraszać wcześniej oferentów. Zrezygnowano także z fotelików dla dzieci. W pierwszym przetargu miało je posiadać 10 procent rowerów. Zrezygnowano poza tym z kosztownej w eksploatacji opcji doładowania migawki, w którą, według pierwszego przetargu, miały być również wyposażone stacje.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany