Drążenie tunelu w Łodzi. Na ul. Żeromskiego pojawiły się ponumerowane punkty pomiaru drgań. Przygotowują się do drążenia tunelu

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Wykonawca tunelu już pooznaczał w terenie trasę dalszego przebiegu podziemnego kreta.

Prace przy budowie głównego tunelu kolejowego łączącego dworce Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec z Łodzią Fabryczną zostały zatrzymane po zarwaniu się części parkingu na tyłach Manufaktury. Wstrzymano dalsze drążenie, a maszyna o imieniu Katarzyna została wyłączona tuż przez osiągnięciem wybudowanej już podziemnej konstrukcji przystanku Łódź Polesie w rejonie ul. Ogrodowej. Maszynę poddano zabiegom konserwacyjnym i w najbliższym czasie powinna ona wznowić pracę.

Wykonawca tunelu już pooznaczał w terenie trasę dalszego przebiegu podziemnego kreta. Takie oznaczenia można zaobserwować u zbiegu ulic Żeromskiego i Legionów, gdzie na jezdni pojawiły się ponumerowane punkty. Będą w nich umieszczone detektory drgań gruntu, które ułatwią pracę operatorowi kreta i zapobiegną wytwarzaniu drgań mogących zaszkodzić kamienicom. Będzie to jeden z najtrudniejszych odcinków tunelu, biegnący bezpośrednio pod domami.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wysokie dopłaty do węgla – kończy się termin składania wniosków

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
19 lipca, 15:39, Łodzianin:

Po pierwsze muszą się znaleźć dodatkowe pieniądze na te inwestycję. Oba TBM stoją nie bez powodu. Nostalgi zapanowała na tej budowie. Szkoda tylko, że wciągnięto w te rozgrywkę GW. Jak można tak postępować? Dzięki tej inwestycji Polska byłaby jedym z niewielu państw, które wykonują takie tunele. Była kasa, pierwszy przewiert poszedł jak malina. Firma PBDiM byłaby wisienka na torcie. A tak to kolejny bankrut po Energipolu. Szkoda,oj szkoda. Rządzący tym krajem, ogarnij ie się

Nostalgia?

Nie używaj słów, których nie rozumiesz.

Ł
Łodzianin
Po pierwsze muszą się znaleźć dodatkowe pieniądze na te inwestycję. Oba TBM stoją nie bez powodu. Nostalgi zapanowała na tej budowie. Szkoda tylko, że wciągnięto w te rozgrywkę GW. Jak można tak postępować? Dzięki tej inwestycji Polska byłaby jedym z niewielu państw, które wykonują takie tunele. Była kasa, pierwszy przewiert poszedł jak malina. Firma PBDiM byłaby wisienka na torcie. A tak to kolejny bankrut po Energipolu. Szkoda,oj szkoda. Rządzący tym krajem, ogarnij ie się
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany
Dodaj ogłoszenie