Dostępność plus: To program nie tylko dla osób z niepełnosprawnościami

Partner cyklu: PKN ORLEN Zaktualizowano 
Według Światowej Organizacji Zdrowia przyjmuje się, że każda osoba po 65. roku życia ma jakąś dysfunkcję, nawet jeżeli nie zdaje sobie z tego sprawy. Starzenie się społeczeństwa to ogromny problem, na który trzeba odpowiedzieć globalnie.

Dlatego podczas XI edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach dyskutowano m.in. na temat programu „Dostępność plus”. Jedną z prelegentek była Agata Górnicka, dyrektor biura relacji z otoczeniem w PKN ORLEN.

- Musimy pamiętać, że program „Dostępność plus” to nie tylko program dla osób z niepełnosprawnościami – mówiła Małgorzata Jarosińska

-Jedynak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju. – To program, który ma za zadanie ułatwiać życie np. osobom starszym, których przecież będzie coraz więcej. Program został stworzony rok temu i pamiętajmy, że nie mówimy tu tylko o barierach architektonicznych, ale musimy też pracować nad zmianą myślenia każdego z nas, ponieważ czasami próbujemy stworzyć rozwiązania, które dla osób z niepełnosprawnością są zupełnie niepotrzebne. Dlatego powołaliśmy radę do spraw dostępności, czyli organ, który składa się z 50 różnego rodzaju instytucji, mających za zadanie pomagać nam jako instytucji odpowiedzialnej za wdrażanie programu „Dostępność plus”, np. w wyszukiwaniu najlepszych rozwiązań – podkreśliła Małgorzata Jarosińska-Jedynak.

Podczas prelegenci dyskutowali m.in. o codziennych trudnościach, z którymi spotykają się osoby z niepełnosprawnościami. Temat dotyczy, zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Główny Urząd Statystyczny, 12,2 proc. społeczeństwa - to ok. 4,7 mln osób. Natomiast europejskie badania przeprowadzone na polskiej populacji wskazują na to, że osób z niepełnosprawnościami jest w Polsce 7,7 miliona.

Mówiąc o trudnościach zwrócono również uwagę na udogodnienia i rozwiązania, która pomagają osobom z niepełnosprawnościami.

– Zaangażowanie w program na rzecz dostępności wynika z naszej filozofii społecznej odpowiedzialności biznesu, gdzie biznes musi iść w parze z funkcjami społecznymi – mówiła Agata Górnicka, dyrektor biura relacji z otoczeniem w PKN ORLEN.

– Takie działania wynikają również z szacunku do klienta. Dlatego staramy się w tych miejscach, których możemy dostosować nasze stacje do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.Współpracujemy z partnerami biznesowymi i społecznymi, jak np. Fundacja Integracja, przy której wsparciu możemy sprawdzić, czy nasze obiekty odpowiadają tym potrzebom. Oprócz tego fundacja prowadzi szkolenia dla pracowników stacji.– zaznacza Agata Górnicka.

To dlatego na większości stacji ORLEN znajdują siętoalety dla osób niepełnosprawnych, wyznaczone są miejsca parkingowe. ORLEN wprowadza również sukcesywnie na kolejne stacje pokoje opiekuna z dzieckiem, czy usługę ORLEN Pay.

– Stosujemy rozwiązania ułatwiające obsługę, dlatego usługa ORLEN Pay pozwala opłacić transakcję bez wchodzenia na stację benzynową. Wystarczy na smartfonie zainstalować bezpłatną aplikację ORLEN Mobile. Z kolei na ORLEN Drive w Michałowicach, pierwszej w Polsce stacji w formacie drive through, klienci mają możliwość nie tylko tankowania, ale również zamówienia produktów gastronomicznych bez opuszczania pojazdu – podkreśla Agata Górnicka, dyrektor biura relacji z otoczeniem w PKN ORLEN.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Dodaj ogłoszenie