![To, że mamy pierwszeństwo nie zwalnia nas z obserwacji...](https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/4a/50/5b056dc69b7a6_o_large.jpg)
To, że mamy pierwszeństwo nie zwalnia nas z obserwacji innych uczestników ruchu. Mamy prawo zakładać, że inni kierowcy i piesi znają przepisy i będą się do nich stosować, powinniśmy jednak uważnie śledzić sytuację na drodze i zachowanie pozostałych osób.
![Kierunkowskaz włączamy, aby zasygnalizować chęć zrobienia...](https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/9c/82/5b056dfc67100_o_large.jpg)
Kierunkowskaz włączamy, aby zasygnalizować chęć zrobienia manewru na drodze. Dlatego też uruchamiamy go przed skrętem, a nie podczas niego.
![Fotel kierowcy to nie leżak i nie służy do relaksu. Jego...](https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/7c/d3/5b056ea207655_o_large.jpg)
Fotel kierowcy to nie leżak i nie służy do relaksu. Jego dobre ustawienie zapewnia panowanie zarówno nad kierownicą, jak i hamulcem. Z kolei niepoprawne ustawienie fotela i zagłówka może doprowadzić do poważnych uszkodzeń ciała w razie kolizji.
![Ręce na kierownicy powinny znajdować się w pozycji "za...](https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/37/ef/5b056e117e4a2_o_large.jpg)
Ręce na kierownicy powinny znajdować się w pozycji "za piętnaście trzecia". Wielu niedoświadczonych kierowców trzyma ją inaczej. Popularnymi błędami są wystawienie łokcia za okno, kręcenie jedną ręką (tzw. metoda na mydełko), chwyt od wewnątrz i przekładanie kierownicy z ręki do ręki (tzw. "dojenie krowy").