Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Do Zgierza dotrze małe metro. Do Manufaktury dojazd w 12 minut!

Jacek Zemła
W tym miejscu zacznie się niebawem drążenie tunelu od strony Łodzi Fabrycznej.
W tym miejscu zacznie się niebawem drążenie tunelu od strony Łodzi Fabrycznej.
W tym tygodniu popisana została umowa na budowę tunelu średnicowego, który ma połączyć dworce Łódź Fabryczna, Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec. W tunelu powstaną dwa dodatkowe przystanki - jeden w okolicach Manufaktury i drugi w rejonie skrzyżowania alei Kościuszki z ulicą Zieloną.

Jest umowa na budowę tunelu Będą nim jeździć pociągi ŁKA z kierunku Zgierza

Po jego wybudowaniu łodzianie zyskają „małe metro”, w którym pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej będą kursowały nawet co 8 minut. Ale budowa tunelu to także rewolucyjna zmiana w obsłudze połączeń z Łodzią miast takich jak Zgierz, Stryków, Głowno czy Ozorków. Łódzka Kolej Aglomeracyjna zapowiada, że pociągi z tych kierunków będą kierowane ze stacji Łódź Żabieniec do tunelu, co oznacza że przejazd dościsłego centrum Łodzi skróci się znacząco. Przejazd ze Zgierza do Manufaktury zajmie około 12 minut, a do ulicy Zielonej dwie minuty dłużej. ŁKA jest już przygotowana do obsługi tunelu, ma opracowany układ połączeń z jego uwzględnieniem. Pociągi nie będą kończyć, jak dzisiaj, biegu w Łodzi.

- Mamy już gotowy układ nowej siatki połączeń w województwie - mówi Janusz Malinowski, prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. - Wydłużone zostaną dotychczasowe trasy pociągów z Kutna przez Zgierz do Radomska, z Łowicza przez Zgierz do Tomaszowa Mazowieckiego i Opoczna oraz z Sieradza do Skierniewic i dalej w kierunku Warszawy. Na terenie aglomeracji łódzkiej planowane jest uruchomienie linii wahadłowych: W1 ze Zgierza przez tunel i Łódź Fabryczną do Dworca Łódź Widzew orazW2 z Pabianic przez tunel i Łódź Fabryczną do Łodzi Widzewa. Pociągi będą kursowały co 8 minut. Do realizacji tych połączeń Spółka wykorzysta obecny, jak i nowy tabor. W chwili obecnej realizowane są dwa projekty - zakup 14 nowych pojazdów Impuls II oraz wydłużenie 10 posiadanychprzez ŁKA pociągów FLIRT3 o trzeci, środkowy człon.

Zgodnie z harmonogramem prac, budowa tunelu ma się zakończyć w 2022 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany