Dlaczego warto jeść czerwone porzeczki

(JED)
Czerwone porzeczki dzięki dużej zawartości pektyn kontrolują poziom cukru i cholesterolu we krwi, a dzięki obecności polifenoli łagodzą bóle menstruacyjne.

* Czerwone porzeczki na jelita, krążenie, skórę
* Pielęgnują urodę i są cenne dla naszego zdrowia

Zawarte w czerwonych porzeczkach witamina C, PP żelazo i garbniki działają ściągająco, tonizująco i antybakteryjnie, dlatego szczególnie poleca się je osobom zmagającym się z cerą tłustą i trądzikową. Mimo że zawierają mniejszą ilość witamin i minerałów niż porzeczki czarne, poleca się je m.in. przy dolegliwościach żołądkowo-jelitowych, chorobach układu krążenia, a także na wzmocnienie układu odpornościowego.

W tradycyjnej medycynie ludowej stosuje się je także w leczeniu ran, reumatyzmu, a nawet w usuwaniu piegów. Czerwone porzeczki, dzięki dużej ilości potasu (275 mg w 100 g), są pomocne w walce z nadciśnieniem.

Ponadto w ich skład wchodzi witamina PP, odpowiedzialna za regulację poziomu cholesterolu we krwi i zapobieganie miażdżycy naczyń. Podobnie jak czarne porzeczki są źródłem antyoksydantów, które „wymiatają” z naczyń wolne rodniki odpowiedzialne za ich mechaniczne uszkodzenia.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie