Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czym PKP Intercity chce wozić łodzian do Warszawy? Jest przetarg na 38 piętrowych pociągów

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Tak wyglądają obecnie eksploatowane przez Koleje Mazowieckie składy push - pull
Tak wyglądają obecnie eksploatowane przez Koleje Mazowieckie składy push - pull Polska Press
PKP Intercity po raz drugi rozpisało przetarg na 38 piętrowych siedmiowagonowych zestawów typu push-pull, czyli na stałe zespolonych z lokomotywą, która może zarówno ciągnąć, jak i pchać skład. Wyższe piętro pojazdu stanowić będzie strefę ciszy, w wagonach znajdzie się także automat z kawą. Przewoźnik zapowiada, że te zestawy mają być przeznaczone m.in do obsługi trasy z Łodzi do Warszawy.

PKP Intercity po raz drugi rozpisało przetarg na 38 piętrowych siedmiowagonowych zestawów typu push-pull, czyli na stałe zespolonych z lokomotywą, która może zarówno ciągnąć, jak i pchać skład (dodatkowa kabina sterownicza znajduje się w ostatnim wagonie). W tych wagonach, znajdujących się zawsze na początku, albo na końcu pociągu, będą wyłącznie miejsca w klasie pierwszej. Wyższe piętro pojazdu stanowić będzie strefę ciszy, w wagonach znajdzie się także automat z kawą. Przewoźnik zapowiada, że te zestawy mają być przeznaczone m.in do obsługi trasy z Łodzi do Warszawy.

W każdym z wagonów klasy 2, których w zestawie ma być pięć, będzie można przewieźć dwa rowery. Co ciekawe – po raz pierwszy PKP Intercity preferuje przewóz rowerów „w poziomie”, czyli bez uciążliwych w użyciu wieszaków. W składach znajdzie się także po jednym wagonie „combo”, w których znajdą się po dwa miejsca do przewozu osób na wózkach oraz winda pozwalająca na ich wjazd, wyodrębniona przestrzeń przy stolikach (10 foteli) dla rodzin z małymi dziećmi i przedział konduktorski. Będą tu także dwa automaty z przekąskami i napojami. Łącznie w wagonach będzie 650 miejsc siedzących. W każdym wagonie przewidziano dwa regały trzypoziomowe na bagaż, a w wagonie Combo będą nawet miejsca do przewozu nart. Oczywiście będą gniazdka elektryczne, rolety w oknach i klimatyzacja. Nowością jest możliwość regulacji oświetlenia i to aż czterostopniowa. Niestety PKP Intercity, z uwagi na naturalnie ograniczoną przestrzeń w wagonach piętrowych, nie zapewni podróżnym możliwości korzystania z wagonu barowego, bo go po prostu nie będzie.

Czas na realizację zadania polegającego na wyprodukowaniu 38 takich składów to 4,5 roku.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany