Ćwicz jesienią i zimą, aby nie przytyć i nie chorować

(mj)
Jarosław Ziarek
Jesienią i zimą tyjemy najczęściej. Według badań przeciętny Polak od listopada do kwietnia przybiera na wadze średnio 2 kilogramy! Dzieje się tak z braku światła i ruchu.

Gdy dni są krótsze, organizm produkuje więcej melatoniny i wzrasta łaknienie. Mniej czasu spędzamy na dworze (bo zimno, wietrznie, ciemno) – nie wychodzimy na spacer, nie jeździmy na rowerze czy rolkach, a wolimy ciepłe domowe pielesze i pojadanie. Brak aktywności powoduje, że więcej jedząc, nie spalamy kalorii i ich bilans wychodzi na naszą niekorzyść. Dlatego zadbajmy, by je spalać.

Jak? Trzeba koniecznie zmobilizować się do większego wysiłku fizycznego i lepszej organizacji czasu na codzienne obowiązki. Warto iść na basen, siłownię, do klubu fitness.

Uprawianie sportu, przyjemna i odprężająca rekreacja w ruchu pomogą zachować właściwą masę ciała, a nawet zredukować tkankę tłuszczową i do wiosny pozbyć się zbędnych kilogramów. Ćwiczenia w okresie jesienno-zimowym znacznie poprawiają samopoczucie, chronią przed kontuzjami i infekcjami, pozwalają zachować zdrowie oraz zadbać o smukłą sylwetkę. Najlepiej ćwiczyć chociaż trzy razy w tygodniu po 30 – 40 minut. Dzięki temu mięśnie uelastycznią się, wzmocnią się stawy – przyda się to przy łapaniu równowagi np. na śliskich nawierzchniach mokrych lub oblodzonych zimą. Zmniejszą się dolegliwości związane z prowadzonym trybem życia: bóle głowy, osłabienie, zmęczenie, przygnębienie.

Aktywność fizyczna poprawia krążenie, wzmacnia serce i odporność, znacznie poprawia humor, dzięki produkcji endorfin. Nieoceniona jest wzrastająca z każdym treningiem sprawność naszego organizmu – szybkość, zwinność, refleks. Należy pamiętać także o właściwej diecie, która zapewni nam siłę i energię do systematycznych ćwiczeń. Najlepiej jeść pięć posiłków dziennie w niedużych porcjach, bogatych w warzywa i owoce. Warto zrezygnować całkowicie z fast foodów i słodkich napojów. Natomiast koniecznie należy pamiętać o cennych rybach, chudym mięsie, jogurtach, migdałach, nasionach roślin strączkowych i orzechach. Należy też dużo pić, szczególnie wody mineralnej, mając na uwadze fakt, że większość dnia spędzamy w ogrzewanych, suchych pomieszczeniach.

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Ades

Moglbym z nia pocwiczyc;d

P
Paul Neman

Jarkowi Ziarkowi gratulujemy "narzeczonej"!
Aż się człowiek rwie do gimnastyki...

r
rts

sgsg

Dodaj ogłoszenie