Coraz mniej taksówek jeździ po Łodzi. Są licencje, chętnych brak

TJ
Maciej Stanik
Nie ma chętnych na taksówkarzy. W tym roku wydano zaledwie 159 licencji, a jeszcze niedawno, gdy liczba zezwoleń była ograniczona do 300, ustawiały się po nie kolejki. W ostatnich miesiącach z pracy zrezygnowało 86 taksówkarzy.

Statystyki pokazują, że z roku na rok coraz więcej osób rezygnuje z zawodu taksówkarza.

Statystyki pokazują, że z roku na rok coraz więcej osób rezygnuje
z zawodu taksówkarza.

Fot. Maciej Stanik

- Przez lata obowiązywał limit 100 licencji rocznie. Wtedy chętnych było nawet trzy razy więcej - mówi Mariusz Mieszek, kierownik oddziału nadzoru i kontroli w Wydziale Praw Jazdy i Rejestracji Pojazdów. - Dziś limitu już nie ma, ale nie ma też zbyt wielu kierowców, którzy chcieliby zostać w Łodzi taksówkarzami.

Fot. Maciej Stanik

Taksówkarze są zgodni. Konkurencja jest bardzo duża, co z kolei powoduje, że zarobki są mizerne.
- W tym zawodzie nie ma kokosów - mówią. - Jeździ się czasami nawet po 12 godzin dziennie i na koniec miesiąca, jak trzeba zapłaci ZUS, podatki i odjąć jeszcze koszty paliwa, zostaje w portfelu 1,3 - 1,8 tys. zł. To niewiele, ponieważ samochód też się psuje, trzeba systematycznie wymieniać płyny i części eksploatacyjne. A wszystko kosztuje.
Dziś wydanych jest 2870 licencji, a to oznacza, że taksówek jest około 2850.
- Bo mamy przypadki, że jednym samochodem na zmiany jeździ dwóch, a nawet trzech taksówkarzy - dodaje Mariusz Mieszek. - Dlatego liczba licencji nie jest równa liczbie samochodów.

Wideo

Komentarze 23

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
ptas

Taksówka to kiedys była lata 2003 rok do 2013 to sie jeździło 6 godzin pracy 250zł obrottu ale sie skonczyło wysoki zus palwio w górę amortyzacja w górę itd itd itd teraz wiem jak chłopaki jeźdzą nawet ci co dorabiali na taksówce po prostu zrezygnowali bo przez 6godzin uciułaś 60 70zł obrottu ://// masakra jedna wielka ja odszedłem w 2015 roku miałem dośc dopłacania do interesu opłat wiecej niż to warte taksówka nie na tyle że sie nie opłaca ale jest nie wydajna stosunek godzin zarobków i dojazdów do klientów nie adekwatny do opłat a przecież logiczne że każda firma która robi obrót musi mieć zysk po opłaceniu wszystkiego mają zostacj tzw przychód netto na taksowce tego nie ma jest tylko obrót a jak popłacisz wszystko to jedno wielkie g zostaje i znów jebiesz po 12 godzin żebyz arobić na opłąty i tak w kółko naprawy paliwo zus korpo i wieczna walka w żyiu ://// To nie jest normalna praca .Weeekendy jakie weekndy w moim miescie chłopkai w pitake w nocy maksymalnie wyciskaj po 270zł obrrotu sobota do 300zl obrottu a w niedziele trzeba wyjechać bo trzeba podgonić z opłatami typu zus podatki naprawy palwio i życie :///// Ja sie ciesze że dałem sobie spokój weekndy wolne a 3000ty plu premie we firmie mam i mam spokój i czas dla siebie ,Nie muszę myślec o taxi że nie wyjechałem to nie zarabiam ://// smutna prawda to co napisałem ale tak jest .

r
rakon

Tak, jeździmy z iTaxi od dawna, nie ma żadnych problemów, mają świetne auta, działają niezawodnie, profesjonalnie, są zawsze punktualni. Przynajmniej z mojej perspektywy - to usługa pierwsza klasa, solidna, niezawodna. No i co istotne - zawsze liczą taką samą stawkę za ten sam przejazd, nie robią mniej w konia.

r
rekon

Zdecydowanie najbardziej polecam iTaxi. Mają porządne auta, są punktualni, ale przede wszystkim - to pewniacy. Można wsiadać gdzie chcecie, ale to pozbawione sensu. Tutaj stawka jest normalna, auta porządne, a jeśli wsiadacie się do kogoś anonimowego, to mogą z tego wszystkiego wyjść tylko problemy. Szkoda waszego czasu, tym bardziej jeśli wracacie taksówkami z imprez ;-)

p
popieram

My zawsze z iTaxi. Stawka normalna, jakość ok, punktualnie. Nawet nie kumam ludzi, którzy wolą jechać z korpo, którego nie znają, bo ma 20 groszy mniej na km. Co wy każdego dnia taksówką jeździcie? Przecież to pseudooszczędności, które bardziej mogą wywołać problemy, niż dać cokolwiek oszczędzić...

A
Aneta

Nikt nie chce zamawiać bo boi się że dużo wyjdzie na taksometrze, ale jest na to sposób: taxismart.pl tam odrazu podają cenę gwarantowaną i nie muszę się zastanawiać ile wyjdzie na taksometrze

A
Aneta

Nikt nie chce zamawiać bo boi się że dużo wyjdzie na taksometrze, ale jest na to sposób: taxismart.pl tam odrazu podają cenę gwarantowaną i nie muszę się zastanawiać ile wyjdzie na taksometrze

r
rosteks

Ale jak często ludzie korzystają z taksówek? Kiedy już wsiadam, to do iTaxi, sprawdzonych, z normalną ceną, ale przecież robię to raz na miesiąc, max 2. Pewnie ciężko utrzymać ten biznes, tym bardziej, że w tej branży chyba cały czas trzeba się rozwijać, prawda?

o
olo

jak czytam te wasze komentarze to mi srac się chce idzcie do pracy za 1800 zł do łopaty albo na dwie zmiany to wam żyły pierdzące popekaja nikt was nie trzyma na postojach a szczególnie tych emeryciarzy...........

m
manus

Po prostu klienci w Łodzi są zniechęceni jakością... Jedyna taxówka w mieście, która mnie nie rozczarowała to Taxi Dwa Dwa, ale oni należą do Polskiej Sieci Taxi, więc to było oczywiste. Generalnie - taksówkarze zamiast myśleć o tym jak orżnąć klienta, powinni zajmować się tym, jak dobrze robić to co robią, nawet przy wyższych cenach.

t
taxi łódz

gość napisał że jeżdzi 12 godz. dzienn. i ma obrót 9 tyś co daje mu dzienny obrót 300 zł -totalna bzdura a jeżdżę już ponad 20 lat w tym mieście może w innym mieście ale nie w Łodzi .osobiście też takich znam co mi się chwalą takimi zarobkami ale przymykam oko na te bzdury tym bardziej że nieraz widzimy się na postojach po parę razy i tak samo kwitnie na nich po pare godz, pozdrawiam wszystkich i życzę samych bogatych kursów

t
taxipoznań

to żaden lukratywny interes tylko monotonna i niezdrowa praca za marne parę złotych nie ma o czym nawet się rozpisywać

T
Taxi

Jeśli mówimy o przecietnych zarobkach to na 1,5 etatu czyli po 12 godzin, 26 dni w m-cu można wyjść ok. 2,5-3 tys. zł. Wtedy jednak mieszka się w taksówce i tam spi, ale to praca dla emerytów lub młodych i wolnych. A dojazdy do klienta powinny być płatne choć 2-3 zł.

t
taxii

bzdury tylko piszecie jezdze i wiem ze czasem na zus ciezko zarobic a o naprawie auta nie wspomne.......

P
PRAWDA

KAŻDY TAKSÓWKARZ DLA WIELKIEJ KORPORACJI TO TYLKO 2.16 AMEN.. I W TYM RABAT 20% A JAK NIE DASZ RABATU TO SĄD CIE DOPADNIE

t
taxiiiii

gdzie 8-9 tysiecy obrotu podaj nazwe korporacji juz tam ide

Dodaj ogłoszenie