Co z tunelem Kolei Dużych Prędkości do Łodzi? Ministerstwo odpowiada posłance

Mirosław Malinowski
Mirosław Malinowski
Wylot ewentualnego tunelu znajdowałby się w rejonie ul. Saperów i Konstantynowskiej.Koronawirus zepchnął w cień sprawę przebiegu Kolei Dużych Prędkości przez Łódź. Do projektu zgłoszono ponad 30 tys. uwag. Interweniowali też posłowie.Interpelację w sprawie zaproponowanego, przy okazji budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego w Baranowie, koło Grodziska Mazowieckiego, przebiegu KDP w rejonie Łodzi, napisała do ministerstwa infrastruktury łódzka posłanka PO Małgorzata Niemczyk. Pod koniec marca odpowiedzi udzielił jej wiceminister Marcin Horała. Wynika z niej, że zaproponowane przebiegi linii kolejowych w ramach KDP nie są jeszcze przesądzone i będą zależeć od wyniku konsultacji społecznych. Ewentualne nowe wersje – a to dotyczy właśnie Łodzi – będą poddane kolejnym konsultacjom na szczeblu gminnym.Czytaj na kolejnym slajdzie Google Street View
Koronawirus zepchnął w cień sprawę przebiegu Kolei Dużych Prędkości przez Łódź. Do projektu zgłoszono ponad 30 tys. uwag. Interweniowali też posłowie.

Interpelację w sprawie zaproponowanego, przy okazji budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego w Baranowie, koło Grodziska Mazowieckiego, przebiegu KDP w rejonie Łodzi, napisała do ministerstwa infrastruktury łódzka posłanka PO Małgorzata Niemczyk. Pod koniec marca odpowiedzi udzielił jej wiceminister Marcin Horała. Wynika z niej, że zaproponowane przebiegi linii kolejowych w ramach KDP nie są jeszcze przesądzone i będą zależeć od wyniku konsultacji społecznych. Ewentualne nowe wersje – a to dotyczy właśnie Łodzi – będą poddane kolejnym konsultacjom na szczeblu gminnym.

„W przypadku linii Y, pod uwagę brane są również rozwiązania koncepcyjne opracowane przed kilkoma laty w ramach studium wykonalności realizowanego przez PKP PLK” – uspokaja minister Horała.

Jednak w dalszej części pisma do poseł Niemczyk tłumaczy, że nowy wariant KDPprzez Konstantynów Łódzki w porównaniu z tym z 2013 r. przez Retkinię daje możliwość włączenia Konstantynowa do systemu transportu kolejowego. Horała pisze, że tunel KDPw nowym wariancie rozpoczynałby się w rejonie ul. Saperów na Zdrowiu i byłby wiercony pod ulicami Konstantynowską i Zieloną, co minimalizuje problemy z własnością gruntów i kłopoty z pracami pod budynkami w Śródmieściu.

Zdaniem ministra skutki budowy tunelu będą niemal niezauważalne dla jakości życia w Łodzi. Pisze w liście:„Jako analogię można tu przedstawić infrastrukturę metra w Warszawie – tunele metra przebiegają w bezpośrednim sąsiedztwie cennych przyrodniczo i rekreacyjnie obszarów parkowych: Ogród Saski, park Krasińskich, park Żeromskiego. Podziemne tunele metra w żaden sposób nie pogorszyły walorów rekreacyjnych tych terenów. (...) Jeśli przedsięwzięcie w danym wariancie miałoby zagrażać środowisku, można spodziewać się, iż w decyzji środowiskowej najprawdopodobniej wskazany będzie do realizacji inny wariant.” wyniki zakończonych 10 marca konsultacji mają być znane dopiero za półtora roku.

Kometa nad polskim niebem

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

d
dorr

Jak już się wypowiadać w tym temacie to dobrze byłoby pamiętać, że Łódź jest miastem z największą w Polsce ilością rzek podziemnych. .. każde kopanie pod miastem to b duże ryzyko o kosztach nie wspomnę...

M
Mietek

Brawo Zdanowska!

Łódź się rozwija i pięknieje! Tunee KDP w żaden sposób nie zakłócą życia łódzkiego suwerena!

Dodaj ogłoszenie