Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Citroen C1: Przeznaczony do miasta

(per)
Jednym z tzw. trojaczków z Kolina w Czechach, gdzie są produkowane, jest citroen C1. Jego rodzeństwem są peugeot 108 i toyota aygo. Pierwsza generacja najmniejszego z citroenów cieszyła się na rynku europejskim dużym powodzeniem. Łącznie salony sprzedaży od roku 2005 opuściło ich prawie 800 tys. egzemplarzy.

Teraz wchodzi do sprzedaży drugie pokolenie tych aut. Mimo iż konstrukcyjnie citroen, peugeot i toyota są identyczne, to jednak na zewnątrz nie da się ich z sobą pomylić. Każda z marek wyznaje bowiem nieco inną filozofię stylistyczną i dotyczącą funkcjonalności.

Nowy C1 powstawał pod hasłem: dostrzegamy uroki miasta. Dlatego pracujący przy tym modelu styliści musieli zadbać, aby poruszanie się w miejskim tłoku i obserwacja tego, co znajduje się dookoła samochodu, była możliwie najpełniejsza. Stąd m.in. możliwość wybrania wersji ze składanym (rolowanym) miękkim dachem.
Z nadwoziem o długości 3,46 m C1 jest najmniejszym modelem osobowym w gamie Citroena. Promień skrętu wynosi w jego przypadku zaledwie 4,8 m. To wszystko sprawia, że właśnie ulice miast są żywiołem tego samochodu.

Podobnie jak w przypadku poprzedniej generacji, również nowy C1 może być napędzany tylko silnikami benzynowymi. Są to 3-cylindrowe litrowe jednostki o mocy 68 lub 82 KM.
Niezmiennie również autko będzie dostępne w dwóch odmianach nadwoziowych – jako 3- bądź 5-drzwiowy hatchback.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany