– Nowa ustawa, obowiązująca od 25 grudnia, daje nam więcej praw niż wcześniejsze przepisy. To my określamy, jak ma być załatwiona reklamacja. Łatwiej też odzyskać pieniądze za nieudany zakup – informuje Zbigniew Kwaśniewski, miejski rzecznik konsumentów w Łodzi.
Towary sprzedawane w promocji i na wyprzedaży podlegają takiej samej ochronie, jak pozostałe produkty, chyba że reklamujemy wadę, z powodu której cena została obniżona. Jeżeli kupiliśmy np. koszulę z plamą, ale wiedzieliśmy, że z tego powodu była przeceniona, to nie mamy prawa do reklamacji.
Ale wszystkie inne wady i usterki mamy prawo reklamować. Prawo chroni nas, gdy kupujemy zarówno rzeczy nowe, jak i używane. Sprzedawane po ustalonej pierwotnie cenie i na wyprzedaży. Jedynym warunkiem zgłoszenia reklamacji jest stwierdzenie wady i udowodnienie, że w danym sklepie dokonaliśmy zakupu.
– Nie musimy oddawać zakupu w oryginalnym opakowaniu, bo nie mamy obowiązku go przechowywać. Nie musimy nawet posiadać paragonu, jeżeli w inny sposób potrafimy udowodnić dokonanie zakupu w tym właśnie miejscu. Może to być np. wyciąg z rachunku bankowego – gdy płaciliśmy kartą – tłumaczy rzecznik.
Uwaga!
W dzisiejszym, sobotnim i poniedziałkowym „Expressie Ilustrowanym” napiszemy:
* Jak długo mamy prawo do reklamacji
* Kiedy możemy żądać zwrotu gotówki, a kiedy wymiany towaru
* Ile razy sprzedawca może naprawiać wadę
* Kiedy sprzedawca nie może odrzucić naszej reklamacji
* Gwarancja czy niezgodność towaru z umową – co się bardziej opłaca.
Życzenia na DZIEŃ DZIADKA I BABCI. Wierszyki dla babci i dziadka
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?