System będzie obsługiwany przez Centrum Sterowania Ruchem, które jest w trakcie przenosin – z ul. Piotrkowskiej 175 na ul. Tuwima 36. W nowym pomieszczeniu przez całą dobę pracować będzie na zmianę 6 operatorów.
Teoretycznie OSSR (największy w Polsce) powinien działać samodzielnie – dzięki GPS w środkach komunikacji miejskiej, kamerom czytającym tablice rejestracyjne (na tej podstawie zmierzą czas przejechania danego odcinka) oraz czujnikom w jezdniach. Ale jeśli zawiedzie, pracownicy centrum będą mogli na bieżąco reagować, np. zmieniać cykl świateł.
Do systemu podłączono na razie połowę z 240 skrzyżowań (docelowo ma objąć wszystkie w mieście, czyli 285). W jego ramach działać też będzie 139 elektronicznych tablic na przystankach i 9 tablic dla kierowców przy wlotach do miasta, na których wyświetlana będzie mapa z zaznaczonymi na czerwono (korek) lub zielono (można jechać) odcinkami oraz czas przejazdu z punktu A do punktu B. Na skrzyżowaniach będą też kamery czytające tablice rejestracyjne samochodów oraz kamery obrotowe, dające podgląd na drogi.
ZOBACZ FILMY: Jechałeś już łódzką trasą W-Z? Jeśli nie, pojedź z nami w obie strony
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- To on stworzył Dagmarę Kaźmierską. Dziś nie chce się do niej przyznać
- Znamy prawdę o stanie zdrowia Santor. Piosenkarka pokazała się publicznie po operacji
- Ludzie zachwycają się bratową teścia Kondrata. Piszą jej, że ma niezwykłą urodę
- Niewielu wie, że jest wnukiem Wodeckiego. Leo Stubbs już raz próbował sił w rozrywce