Centrum Pabianic po remoncie. Tak będzie wyglądać! Harmonogram prac na kolejne miesiące WIZUALIZACJE

Anna Janiszewska
Anna Janiszewska
Największą zmianą, oprócz równej jezdni i nowego torowiska, będzie uporządkowanie pasów ruchu - na ulicach Zamkowej, Warszawskiej i Stary Rynek mieszkańcy będą mieć do dyspozycji po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Autobusy i tramwaje pojadą środkiem jezdni wspólnym pasem. wizualizacje
Pabianiczanie mogą zobaczyć na wizualizacjach zmiany, które szykują się w centrum Pabianic. Tak centrum miasta będzie wyglądać po remoncie torowiska. Jak bardzo zmieni się organizacja ruchu? Będą dodatkowe ulice jednokierunkowe

Urząd Miejski w Pabianicach zdradził termin rozpoczęcia remontu centrum Pabianic oraz "starówki". Możemy także zobaczyć wizualizacje centrum Pabianic.

Jak zmieni się centrum?

Największą zmianą, oprócz równej jezdni i nowego torowiska, będzie uporządkowanie pasów ruchu - na ulicach Zamkowej, Warszawskiej i Stary Rynek mieszkańcy będą mieć do dyspozycji po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Autobusy i tramwaje pojadą środkiem jezdni wspólnym pasem.

Liczba miejsc parkingowych w centrum i na Starym Mieście zostanie utrzymana. Pojawią się dodatkowe ulice jednokierunkowe: Stary Rynek (do Grobelnej), Sobieskiego (od Grobelnej do Warszawskiej), Poprzeczna (od Garncarskiej do Piotra Skargi), Majdany (od Warszawskiej do Konopnej).

Wzdłuż ulic Zamkowej, Warszawskiej i Stary Rynek (po stronie Urzędu Miejskiego) powstanie asfaltowa droga rowerowa.

Harmonogram prac

Odcinek ul. Warszawskiej od ul. Kaplicznej do ul. Sikorskiego

Od 19 kwietnia ul. Warszawska od ul. Kaplicznej do ul. Sikorskiego zostanie zamknięta. Zachowane zostaną dojazdy do posesji.

- Na wskazanym odcinku będzie bezwzględny zakaz parkowania pojazdów pod groźbą odholowania - mówi Aneta Klimek, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Pabianicach.

Dotąd zdemontowano tu torowisko. Teraz wykonawca sfrezuje jezdnię, zdemontuje podbudowę, usunie kolizje elektroenergetyczne i teletechniczne, zabezpieczenia ciepłociągu. Następnie wykona wszelkie prace związane z infrastrukturą podziemną (budowa oświetlenia ulicznego, kabli trakcyjnych kanalizacji teletechnicznej itp.), potem ruszy budowa nowej jezdni, chodników i torowiska.

Odcinek od skrzyżowania Łaska/Zamkowa/Partyzancka/Wspólna do skrzyżowania Zamkowa/Piłsudskiego

Do końca miesiąca wykonawca wprowadzi tymczasową organizację ruchu. Zajęta zostanie północna część jezdni (po stronie SP nr 5) wraz z torowiskiem. Po południowej stronie będzie prowadzony ruch w obu kierunkach. Na odcinku będzie zakaz parkowania (z wyjątkiem parkingów zlokalizowanych w całości poza jezdnią, po jej południowej stronie).

Będzie też możliwość parkowania ukośnego na odcinku między ul. Narutowicza a ul. Kościuszki. Przystanek Zamkowa/Kościuszki będzie zawieszony, a postój autobusów zostanie przeniesiony na przystanki Zamkowa/Kilińskiego i Kilińskiego/SDH (dla jadących w stronę Bełchatowa).

Postój taxi na czas robót zostanie przeniesiony spod CH Echo na ul. Traugutta.

Najpierw prowadzone będą prace rozbiórkowe. Kiedy ruszy budowa kanalizacji deszczowej wykonawca zamknie ulicę
od ul. św. Jana do ul. Żeromskiego. Po zakończeniu budowy kanału zamknięte będzie już cała ul. Zamkowa. Możliwy będzie przejazd poprzeczny przez ul. Zamkową na co drugim skrzyżowaniu, zachowane będą dojazdy do posesji. Wprowadzony zostanie zakaz parkowania.

Odcinek ul. Warszawskiej od ul. Sikorskiego do Dużego Skrętu

Ruszą w maju. Ruch odbywać się będzie w obu kierunkach. Możliwe będą zawężenia jezdni (tak jak obecnie jest np. w Ksawerowie).

Odcinek ul. Zamkowa/Stary Rynek/Warszawska od ul. św. Jana do ul. Kaplicznej

W kwietniu wykonawca wystąpi o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Roboty ruszą tu na przełomie lipca i sierpnia.

Parkowanie

Na czas remontu planowane są tymczasowe parkingi na placu Starego Rynku, placu przy ul. Batorego, placu przy UM, plac za SP 5, ul. Wyspiańskiego (skośne), plac za Domino. Łącznie w tych lokalizacjach będzie ok. 100 – 150 miejsc parkingowych.

Zmiany komunikacji miejskiej

Od 19 kwietnia w związku z planowanym zamknięciem ul. Warszawskiej (od Sikorskiego do Kaplicznej) zostają do odwołania wprowadzone zmiany w komunikacji miejskiej.

[b]Inwestycja obejmuje przebudowę linii tramwajowej łączącej Pabianice z Łodzią, w tym kompleksową przebudowę całego pasa drogowego ulic Zamkowej, Stary Rynek i Warszawskiej na odcinku od Łaskiej do Nawrockiego. To największa inwestycja realizowana w historii Pabianic, warta prawie 174 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum spółek Progreg InfraCity, Włodan i MPK-Łódź.

Kolno wolne od koronawirusa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie