Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Caritas organizuje Kampanię „Kromka Chleba”. Będą rozdawać chleb na Piotrkowskiej

(mj)
Caritas w Polsce pragnąc przyjść z pomocą osobom niedożywionym i głodnym, od lat prowadzi kampanię społeczną „Kromka Chleba”.

W ramach łódzkiej odsłony kampanii „Kromka Chleba”, w poniedziałek, 14 września 2015 roku, w godz. 11:00 – 15:00, na ul. Piotrkowskiej – głównej ulicy Łodzi – 50 wolontariuszy Szkolnych Kół Caritas częstować będzie przechodniów kromką chleba oraz wręczać materiały informacyjne zachęcające do wsparcia dożywiania najuboższych. W Pasażu Rubinsteina stanie również namiot Caritas, w którym pracownicy informować będą o podejmowanych przez Caritas działaniach.

 
Łódzka Caritas każdego dnia troszczy się, by najubożsi nie cierpieli z powodu głodu. W ubiegłym roku wydaliśmy potrzebującym 113 232 bochenki chleba i 120 123 posiłki dla podopiecznych Świetlic Środowiskowych, Domów Dziennego Pobytu i Punktu Pomocy Charytatywnej. Dożywianie możliwe jest dzięki środkom pieniężnym Miasta Łodzi, indywidualnych darczyńców i kampanii "Kromka Chleba".
 

Każdy może pomóc w codziennym dożywianiu naszych podopiecznych i podzielić się swoją kromką chleba. Wpłat można dokonywać on-line na stronie Caritas: www.caritas.lodz.pl, lub przekazać pieniądze na rachunek:
Caritas Archidiecezji Łódzkiej
Bank Pekao S.A. V O/Łódź
nr konta: 48 1240 1545 1111 0000 1165 5077
z dopiskiem „KROMKA CHLEBA 2015”.

 
Celem kampanii "Kromka Chleba" jest nie tylko gromadzenie środków pozwalających na zakup żywności dla biednych, ale przede wszystkim uwrażliwienie całej naszej społeczności na problemy bezrobotnych, bezdomnych, ubogich. Chodzi o to, aby ubóstwo nie było powodem wykluczenia społecznego, poniżenia i odrzucenia.

 
Celem kampanii jest pozyskanie funduszy na działania pomocowe skierowane do najuboższych. Kampania posiada wymiar edukacyjny i ma zachęcać do podejmowania konkretnych działań na rzecz ludzi zagrożonych wykluczeniem.

Jest odpowiedzią na zwiększającą się w Polsce liczbę rodzin ubogich, szczególnie rodzin wielodzietnych. Pieniądze pozyskane w ramach kampanii są przeznaczone na dożywianie dzieci, dofinansowanie funkcjonowania świetlic socjoterapeutycznych dla dzieci z rodzin wielodzietnych, pomoc doraźną osobom bezdomnym, zapewnienie im wyżywienia i lekarstw, pomoc indywidualną dla osób biednych, emigrantów, wsparcie kobiet i dzieci dotkniętych przemocą w rodzinie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany