W wypełnionej po brzegi sali brakowało miejsc siedzących. Stronę miejską reprezentowali prezydent Łodzi Hanna Zdanowska oraz dyrektor Zarządu Dróg i Transportu Grzegorz Nita, który kolejny raz wymieniał plusy i minusy budowy wiaduktu. Plusy to szybszy przejazd, mniejszy hałas oraz emisja spalin (bo nie trzeba stawać, a potem ruszać ze skrzyżowania), dobry dojazd do A1. Jako minusy podał obniżenie jakości życia w okolicy, poważną ingerencję w krajobraz, utrudnienia w czasie budowy wiaduktu i konieczność wyłożenia 35 mln zł (dwa razy tyle miałaby dołożyć Unia Europejska), które można przeznaczyć na inny cel.
Nad skrzyżowaniem marszałków będzie wiadukt! [wizualizacja] Co na to mieszkańcy?
Reprezentujący organizacje pozarządowe Maciej Sobieraj przedstawił propozycje inwestycji ważniejszych dla miasta niż wiadukt: kompletny remont torowisk, zakup tramwajów niskopodłogowych, budowa wygodnych punktów przesiadkowych dla osób starszych i niepełnosprawnych, a także odcinków dróg integrujących całą sieć.
Decyzja – będzie wiadukt czy też nie – ma zapaść po zakończeniu cyklu konsultacji społecznych. Dziś odbędą się one w Śródmieściu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Kaźmierska wróci za kraty? Mecenas Kaszewiak mówi, dlaczego tak się nie stanie
- Czyżewska była polską Marilyn Monroe. Dopiero teraz dostała kwiaty na grób
- Co się dzieje z Sylwią Bombą? Drobny szczegół totalnie ją odmienił [ZDJĘCIA]
- Olbrychski nie przypomina dawnego amanta "Jest jak Kopciuszek po dwunastej w nocy"