Buraczane przysmaki na krew i kondycję. Warzywa korzeniowe...

    Buraczane przysmaki na krew i kondycję. Warzywa korzeniowe idealne zimą

    (jed)

    Express Ilustrowany

    Aktualizacja:

    Express Ilustrowany

    Buraczane przysmaki na krew i kondycję. Warzywa korzeniowe idealne zimą
    1/2
    przejdź do galerii
    Choć buraki to łatwo dostępne i tanie warzywo, wcale nie gości na naszych stołach tak często jak powinno.
    A jest to czerwony skarb prosto z natury. Na dodatek wyjątkowo uniwersalny, bo można go przygotować na wiele sposobów. Cenne składniki zawiera po ugotowaniu, zjedzony na surowo, a także kiszony. Na dodatek może być bazą surówek i past, napojów i koktajli oraz deserów. Słodki z natury burak (istnieje wiele odmian, od okrągłych po podłużne) od wieków był polecany kobietom w ciąży jako antidotum na anemię. Obok witaminy C, B1 i A oraz beta-karotenu zawiera kwas foliowy, który nie tylko zapobiega wadom rozwojowym płodu, ale ogranicza ryzyko wystąpienia anemii. A wspomagają to także minerały takie jak żelazo, wapń, potas, mangan, magnez, miedź, fluor oraz sód.

    Burak obniża ciśnienie, wpływa na pracę układu krwionośnego i serca. Reguluje też poziom złego cholesterolu i jego odkładanie się w żyłach, co sprzyja kondycji układu krwionośnego. Jest też silnym antyutleniaczem, który zapobiega starzeniu.

    ŻYCZENIA NA DZIEŃ KOBIET

    WOLNE NIEDZIELE 2018 [KALENDARZ]

    Pogoda na środę

    Czytaj treści premium w Expressie Ilustrowanym Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (1)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tytuł

    Podpis (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    Treść komentarza

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo