Stąd zacznie się drążenie trzech tuneli - głównego biegnącego w kierunku Dworca Fabrycznego i dwóch mniejszych - w kierunku Kaliskiej oraz Żabieńca. Tunel główny ma drążyć maszyna TBM o średnicy tarczy ponad 13 metrów, a tunele kierunkowe mniejsza tarcza, o średnicy nieco ponad 8 metrów. Pierwsze elementy tej tarczy TBM przyjechały już z niemieckiej fabryki do Łodzi. Kolejne części będą docierały systematycznie przez cały styczeń. Elementy dużej tarczy mają z kolei pojawić się w naszym mieście w marcu – informuje inwestor, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Obydwie tarcze mają być gotowe do pracy pod koniec czerwca.
– Mała tarcza rozpocznie drążenie tunelu w kierunku komory rozgałęźnej zaplanowanej pomiędzy al. Włókniarzy i ul. Kasprzaka. Duża tarczą będzie zmierzać od ul. Odolanowskiej w kierunku stacji Łódź Fabryczna – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Kaźmierska wróci za kraty? Mecenas Kaszewiak mówi, dlaczego tak się nie stanie
- Czyżewska była polską Marilyn Monroe. Dopiero teraz dostała kwiaty na grób
- Co się dzieje z Sylwią Bombą? Drobny szczegół totalnie ją odmienił [ZDJĘCIA]
- Olbrychski nie przypomina dawnego amanta "Jest jak Kopciuszek po dwunastej w nocy"