Budowa tunelu teraz już naprawdę ruszyła pełna parą

Jacek Zemła
Jacek Zemła
To już naprawdę początek robót przy budowie tunelu łączącego Łódź Fabryczną z Łodzią Kaliską i Żabieńcem. Na placu pomiędzy ulicami Drewnowską, Odolanowska i Stolarską uwijają się robotnicy, co kilka minut wjeżdżają i wyjeżdżają ciężarówki, pracują koparki. Powstaje tu głęboka na kilkanaście metrów tzw. komora startowa, w której zmontowana zostanie tarcza TBM. WIĘCEJ NA KOLEJNYM SLAJDZIE
To już naprawdę początek robót przy budowie tunelu łączącego Łódź Fabryczną z Łodzią Kaliską i Żabieńcem.

Stąd zacznie się drążenie trzech tuneli - głównego biegnącego w kierunku Dworca Fabrycznego i dwóch mniejszych - w kierunku Kaliskiej oraz Żabieńca. Tunel główny ma drążyć maszyna TBM o średnicy tarczy ponad 13 metrów, a tunele kierunkowe mniejsza tarcza, o średnicy nieco ponad 8 metrów. Pierwsze elementy tej tarczy TBM przyjechały już z niemieckiej fabryki do Łodzi. Kolejne części będą docierały systematycznie przez cały styczeń. Elementy dużej tarczy mają z kolei pojawić się w naszym mieście w marcu – informuje inwestor, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Obydwie tarcze mają być gotowe do pracy pod koniec czerwca.
– Mała tarcza rozpocznie drążenie tunelu w kierunku komory rozgałęźnej zaplanowanej pomiędzy al. Włókniarzy i ul. Kasprzaka. Duża tarczą będzie zmierzać od ul. Odolanowskiej w kierunku stacji Łódź Fabryczna – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.

Religia i etyka w szkole. Kto ma kształcić nauczycieli etyki?

Wideo

Komentarze 43

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Ł
Łodzianin
8 stycznia, 19:11, grazka:

wcale nas to nie interesuje .Ważniejsze są niebezpieczne dla ludzi ,kierowców wiadukty na ul.Przybyszewskiego i Dąbrowskiego.W końcu dojdziw do tragedii ja we Włoszech! !Ale Pani Prezydent nie obchodzi zycie ludzi,bo wazniejsze jest podpisywanie horrendalnych kwot z firmami i budowa pustych Dworców.

Właśnie po to ten tunel jest budowany, żeby dworzec Łódź Fabryczna nie był pustym dworcem. Ludzie, czemu tyle narzekania? Przecież ta inwestycja rozwinie tereny wokół nowych stacji w Centrum i na Polesiu, bo staną się bardzo atrakcyjne pod budowę biurowców czy mieszkań, a w skrócie jeśli będą inwestycje prywatne, to będą miejsca pracy i dodatkowe pieniądze dla miasta i mieszkańców. Ponadto skróci się dojazd do Centrum z różnych części miasta. Spójrzmy na to całościowo, łącznie z pozytywnym wpływem na miasto, a nie tylko "czy akurat mi ta inwestycja pasuje czy nie". Więcej optymizmu i szerszego spojrzenia na rzeczywistość.

K
Kierowca
9 stycznia, 3:03, Kierowca:

Widze, że trwa powszechny zachwyt i onanizacja do nowej lewackiej inwestycji budowy "metra". Zamysł połączenia dwóch dworców jest bardzo dobry i z tym nie ma co dyskutować, jednak budowa niepotrzebnego przystanku przy zielonej to już kwintesencja pomysłów władzy socjalistycznej. Zbudowano dworzec za tyle kasy który jest wstanie obsłużyć od ch..ja pasażerów a teraz i tak 90 procent korzystających łka jadących do łodzi będzie wysiadało przy Kościuszki. Brawo PKP brawo władza,

9 stycznia, 7:47, Gość:

Przy Zielonej nie będą stawały pociągi dalekobieżne, więc Fabryczny jako węzeł zostaje.

Jeśli 90% pasażerów ŁKA będzie korzystało z Zielonej to znaczy, że jest ona bardzo potrzebna. Tylko pustaki ją krytykują...

Jakby owego przystanku nie było to ci ludzie korzystali by z dworca. Wiadomo, że każdy chce dojechać jak najbliżej ale nie po to był budowany dworzec za tyle kasy. I budowa przystanku spowoduje gigantyczne korki.

G
Gość
8 stycznia, 18:24, Gość:

Informacja bzdet, jeszcze maszyny nie dotarły a już budowa ,,ruszyła,, pełną parą. Przy łódzkich terminach jak ruszy za rok to odtrąbią też sukces, taki sam sukces jak z Al. Rydza Smigłego.

Ruszyła już budowa komory startowej dla maszyny drążącej. Zalewane są ściany boczne tejże komory. Dopiero po jej przygotowaniu będzie można zamontować w niej całą maszynę - której pierwsze fragmenty (bo cała ma ok 80 metrów długości) właśnie przyjechały do Łodzi

G
Gość
8 stycznia, 19:11, grazka:

wcale nas to nie interesuje .Ważniejsze są niebezpieczne dla ludzi ,kierowców wiadukty na ul.Przybyszewskiego i Dąbrowskiego.W końcu dojdziw do tragedii ja we Włoszech! !Ale Pani Prezydent nie obchodzi zycie ludzi,bo wazniejsze jest podpisywanie horrendalnych kwot z firmami i budowa pustych Dworców.

Gdybyś umiał czytać, doczytałbyś, że wiadukt na Dąbrowskiego będzie remontowany już w tym kwartale.

G
Gość
9 stycznia, 3:03, Kierowca:

Widze, że trwa powszechny zachwyt i onanizacja do nowej lewackiej inwestycji budowy "metra". Zamysł połączenia dwóch dworców jest bardzo dobry i z tym nie ma co dyskutować, jednak budowa niepotrzebnego przystanku przy zielonej to już kwintesencja pomysłów władzy socjalistycznej. Zbudowano dworzec za tyle kasy który jest wstanie obsłużyć od ch..ja pasażerów a teraz i tak 90 procent korzystających łka jadących do łodzi będzie wysiadało przy Kościuszki. Brawo PKP brawo władza,

Przy Zielonej nie będą stawały pociągi dalekobieżne, więc Fabryczny jako węzeł zostaje.

Jeśli 90% pasażerów ŁKA będzie korzystało z Zielonej to znaczy, że jest ona bardzo potrzebna. Tylko pustaki ją krytykują...

K
Kierowca
7 stycznia, 19:51, tunel:

tunel to by mogli zrobić na wróblewskiego od maratońskiej do proletariackiej, codzienne stanie w korkach przez te przejazdy kolejowe to jakiś dramat...

7 stycznia, 23:05, stój w korkach:

kupi sobie taki starego rupla, w którego fotele najpierw szkopy, a potem Turki pierdziały łącznie 15 lat i myśli , że wszędzie będzie szybko i bezkolizyjnie jechał, wszystkie drogi i skrzyżowania dla niego!

Nikt ci tego nie gwarantował, stój w korkach razem z takimi samymi durniami jak ty! Szybko, to możesz zrobić kupę w toalecie!

Drogi są dla wszystkich nie tylko dla ciebie i twojego starego gruchota!

8 stycznia, 2:08, Kierowca:

Dla wszystkich czyli dla kogo jeszcze lewaku. Jezdnia stanowi część drogi i jest przeznaczona dla pojazdów. Kierowca jak jedzie to płaci za utrzymanie drogi akcyzę w benzynie. Rowerzyści i piesi chodzą i jeżdżą za darmo, kosztem kierowców. A jak ktoś ma coś czyimś kosztem to jest pasożyt

8 stycznia, 8:18, Gość:

Drogi należące do miasta finansowane są z podatków wszystkich jego mieszkańców a nie z akcyzy za paliwo. Ja też place za twoją jezdnię, mimo że korzystam z niej tylko na przejściach dla pieszych.

Oficjalnie drogi finansowane są z akcyzy. A to, że akcyza od paliwa, PIT, CIT, VAT, i reszta podatków ( ZUS) trafia do jednego worka i wydawana jest na to na co akurat władza ma kaprys to już sprawa kolejna.

K
Kierowca

Widze, że trwa powszechny zachwyt i onanizacja do nowej lewackiej inwestycji budowy "metra". Zamysł połączenia dwóch dworców jest bardzo dobry i z tym nie ma co dyskutować, jednak budowa niepotrzebnego przystanku przy zielonej to już kwintesencja pomysłów władzy socjalistycznej. Zbudowano dworzec za tyle kasy który jest wstanie obsłużyć od ch..ja pasażerów a teraz i tak 90 procent korzystających łka jadących do łodzi będzie wysiadało przy Kościuszki. Brawo PKP brawo władza,

G
Gość
8 stycznia, 18:24, Gość:

Informacja bzdet, jeszcze maszyny nie dotarły a już budowa ,,ruszyła,, pełną parą. Przy łódzkich terminach jak ruszy za rok to odtrąbią też sukces, taki sam sukces jak z Al. Rydza Smigłego.

A PKP buduje Rydza Śmigłego?

G
Gość
8 stycznia, 19:11, grazka:

wcale nas to nie interesuje .Ważniejsze są niebezpieczne dla ludzi ,kierowców wiadukty na ul.Przybyszewskiego i Dąbrowskiego.W końcu dojdziw do tragedii ja we Włoszech! !Ale Pani Prezydent nie obchodzi zycie ludzi,bo wazniejsze jest podpisywanie horrendalnych kwot z firmami i budowa pustych Dworców.

Puste dworce buduje PKP.

G
Gość

tarcza tbm - znaczy towarzystwo budowy metra czyli 100 centymetrów. a my , nasza rozwinięta ponad narody europy gospodarka nie potrafi wyprodukować takiej tarczy ? tylko dziury kopać umiemy ?

m
mietek
8 stycznia, 7:48, Gość:

Niepotrzebny Dworzec i niepotrzebny tunel. Strata czasu i pieniędzy

8 stycznia, 9:51, mietek:

Ty jesteś niepotrzebny. Marnujesz jedzenie i powietrze.

8 stycznia, 19:22, gość:

to ty jesteś bezmózgowcem, bo mózg ci wyprala ta sekta Zdanowskiej.Idź do wariatkowa może ci pomogą w myśleniu

Przedtem pisał jako „Piierdolisz przygłupie", bo tak do niego rodzice mówili, a teraz pisze jako „mietek", czyli tak jak ja od lat...

g
gość
8 stycznia, 7:48, Gość:

Niepotrzebny Dworzec i niepotrzebny tunel. Strata czasu i pieniędzy

8 stycznia, 9:51, mietek:

Ty jesteś niepotrzebny. Marnujesz jedzenie i powietrze.

to ty jesteś bezmózgowcem, bo mózg ci wyprala ta sekta Zdanowskiej.Idź do wariatkowa może ci pomogą w myśleniu

g
gość
7 stycznia, 19:51, tunel:

tunel to by mogli zrobić na wróblewskiego od maratońskiej do proletariackiej, codzienne stanie w korkach przez te przejazdy kolejowe to jakiś dramat...

7 stycznia, 20:14, trololo:

[wulgaryzm] tam! Na Proletariackiej!

7 stycznia, 21:48, Gość:

Nie tylko tam na malowniczej to samo i miasto nic z tym nie zrobi bo każdy nie mają na wiadukty czy tunele dla samochodów ale pociągów na jeździć co raz więcej a po wybudowaniu tunelu jeszcze więcej a samochdy chyba będą latać.

7 stycznia, 21:49, Gość:

Nie każdy tylko kasy nie mają

8 stycznia, 2:12, Kierowca:

Dawno już powinny być skasowane te przejazdy. Ale władzy o to chodzi żeby były korki, im dłużej zajmie ci dojazd tym mniej czasu będziesz miał na rewolty i strajki. Sprawa kolejna, że druznicy zamykają te szlabany za wcześnie nie raz się po 5 min. Na pociąg czeka

8 stycznia, 9:53, Gość:

Ale ty głupi jesteś...

napisał mądrala bez mózgu, bo dawno mi wyprali. Nie mówi głupi bo nawet nie wiesz co to znaczy pustaku

m
maja
8 stycznia, 09:53, mietek:

Brawo Zdanowska!

Łódź się rozwija i pięknieje

8 stycznia, 12:10, Gość:

Masz rację, ale tutaj inwestorem jest PKP a nie miasto Łódź.

nie tłumacz tlukowi,bo jemy za te peany płaci Zdanowska.to jej troll.

k
kaja
8 stycznia, 09:53, mietek:

Brawo Zdanowska!

Łódź się rozwija i pięknieje

8 stycznia, 12:10, Gość:

Masz rację, ale tutaj inwestorem jest PKP a nie miasto Łódź.

w dodatku pustaki ty i my wszyscy za to płacimy czy chcemy czy nie.Zdanowska rozwija Łódź. Większej bzdury mi czytałam.Bierze horrendalne kredyty które my już splacamy w postaci 200%oparach za wywóz śmieci,podwyższanie biletów tramwajowych,wcześnie podniesiono o 400%podatków od gruntów. I do dziś nie wysłała nikomu info o bonifikacie na spłatę jednorazową gruntów.To zwykł manipulantka i cwaniara.

Dodaj ogłoszenie