Budowa tunelu średnicowego w Łodzi. Gigantyczne maszyny przyjechały o świcie. Takiego transportu jeszcze nigdy w Łodzi nie było! ZDJĘCIA

Tomasz Jabłoński
Tomasz Jabłoński
Olbrzymie elementy wiertnicze przyjechały do Łodzi nad ranem nadzwyczajnym transportem Tomasz Jabłoński
Takiego transportu jeszcze w Łodzi nie było. W niedzielę nad ranem po godzinie 4 do miasta od strony Pabianic wjechały specjalistyczne samochody z naczepami, na których przywieziono olbrzymie elementy potężnej maszyny. To one będą budować tunel średnicowy. Jeden skład (ciężarowy ciągnik z naczepą) miał blisko 50 metrów długości i aż 8 metrów szerokości!

Budowa tunelu średnicowego w Łodzi

Przewiezienie tak olbrzymich ładunków to nie lada wyzwanie logistyczne. Dlatego transport odbywa się w czasie, kiedy natężenie ruchu jest minimalne. Konwój zabezpieczany jest przez kilka samochodów "pilotów", a na terenie miasta przejazd odbywa się pod nadzorem policji ruchu drogowego. Szerokość przywiezionej w niedzielę tarczy (to tylko jeden z jej elementów) to aż 8 metrów, długość składu 50 metrów - to powoduje, że w niektórych miejscach trzeba było wycinać znaki drogowe, by transport mógł przejechać.

- Inaczej po prostu się nie da. Trasę przejazdu dokładnie sprawdzamy, analizujemy i przygotowujemy, by wyeliminować ewentualne przeszkody - mówią osoby odpowiedzialne za logistykę przedsięwzięcia.

Elementy, które w niedzielę dotarły do Łodzi stworzą tarczę o średnicy ponad 13 metrów. Tarcza będzie drążyła tunel średnicowy.

Budowa tunelu średnicowego w Łodzi - transport największych elementów

Budowa tunelu średnicowego w Łodzi. Gigantyczne maszyny przy...

Tunel średnicowy w Łodzi to przekop, dzięki któremu połączone zostaną stacje kolejowe Łódź Fabryczna, Łódź Żabieniec i Łódź Kaliska. Tunel nazywany jest też "małym metrem". To jedna z największych i najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych miasta.
Potężne tarcze, które będą drążyć tunel, mają wykonywać około 10 metrów przekopu dziennie.

Budowa tunelu średnicowego w Łodzi

Tunel średnicowy pozwoli na przejazd pociągów przez dworzec Łódź Fabryczna, który dziś jest stacją końcową. Dzięki inwestycji przez Łodzi centrum będą jeździły pociągi regionalne, jak i dalekobieżne. Projekt zakłada, że powstaną dwa nowe przystanki w tunelu: u zbiegu ul. Zielonej, ul. Zachodniej i al. Kościuszki oraz u zbiegu ulic Ogrodowej i Karskiego.

Tunel pod Łodzią i co dalej? Są plany nowych połączeń kolejo...

BMW wspiera LGBT. Fani marki podzieleni.

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
pomoc

https://zrzutka.pl/p8pbtd prosze o pomoc w uzbieraniu na operacje...

M
MAGoz44FIRE

74

R
Russel
14 czerwca, 16:07, M:

ZWYKLEGO LODZIANINA UJ TO OBCHODZI ZNOWU ROZKOPIA MIASTO.

Wlasnie-bo zwyklego lodzianina w ogole ch..wszystko obchodzi

ł
łodzianin

Może to miasto będzie miało normalne połączenia kolejowe

Dodaj ogłoszenie