Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa trasy W-Z we wrześniu! Wykopią tunel w centrum miasta

(gb)
Tak będzie wyglądał dworzec tramwajowy na al. Mickiewicza.
Tak będzie wyglądał dworzec tramwajowy na al. Mickiewicza. Maciej Stanik
We wrześniu ma się rozpocząć budowa trasy W-Z (z Retkini na Olechów). Na pierwszy ogień pójdzie odcinek centralny - od ul. Wólczańskiej do ul. Sienkiewicza, gdzie powstanie 250 metrowy tunel. W piątek w magistracie prezydent Hanna Zdanowska i prezes firmy Mosty Łódź, Wojciech Pater podpisali umowę na jej budowę.

Trasa W-Z przebiegać będzie ulicami: Wyszyńskiego, Bratysławską, Karolewską, Bandurskiego, Mickiewicza, Piłsudskiego, Rokicińską, Hetmańską. Po całej długości trasy kursować będą tramwaje w wydzielonym torowisku. Zostanie ono przedłużone od ul. Augustów, aż do al. Ofiar Terroryzmu 11 Września - pętla ma się znaleźć przy obecnej pętli autobusowej w pobliżu fabryki Dell.

Centralny odcinek, którego budowa będzie najtrudniejsza znajdzie się między ul. Wólczańską, a Sienkiewicza. Pod ziemią przebiegać będzie tunel dla samochodów. Ruch w nim sterowany będzie za pomocą elektronicznych tablic. Nad tunelem znajdą się jednopasmowe drogi dojazdowe, chodniki oraz torowisko.

W ramach trasy W-Z powstanie też okazały dworzec tramwajowy - szeroki na 20 m i długi na 120 m, między ul. Kościuszki, a ul. Piotrkowską. Krzyżować się tam będą linie tramwajowe kursujące po trasie W-Z i trasie ŁTR. Pod szklaną wiatą z secesyjnymi zdobieniami znajdą się perony, ławki dla pasażerów, biletomaty, kioski. Układ torowy składać się będzie z aż czterech równoległych torowisk.

- To dla nas prestiżowa budowa i mamy nadzieję, że uda się zrealizować ją w terminie - mówi Wojciech Pater. - Mieszkańcy największych utrudnień muszą spodziewać się w 2014 i 2015 roku. Prace rozpoczną się od przebudowy instalacji podziemnych.
Następnie budowane będą ściany oporowe tunelu i wydobywanie oraz wywożenie ziemi.

Koszt budowy odcinka centralnego pochłonie 625 mln zł. Jego projektowanie zajmie 6 miesięcy. Po wakacjach ruszy budowa. Zakończy się, wraz z całą inwestycją w połowie 2015 roku. Drugi etap prac to przebudowa i budowa torowiska na Retkinię i na Olechów.

Magistrat przygotowuje się także do kolejnego etapu prac związanego z tą inwestycją - przebudowy skrzyżowania al. Piłsudskiego z al. Śmigłego-Rydza. Prawdopodobnie powstanie tam wielopoziomowe skrzyżowanie. Projekt ruszy jednak dopiero w 2015 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany