Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa trasy W-Z. W poniedziałek początek prac na Widzewie. Estakadami po ul. Rokicińskiej

(g)
Będą miały około 250 metrów długości, 5 metrów wysokości, a pod nimi znajdować się będzie zintegrowany przystanek dla tramwajów i autobusów. Mowa o dwóch estakadach, które powstaną na dwóch jezdniach ul. Rokicińskiej, od zjazdu w ul. Gorkiego do zjazdu w ul. Lermontowa i Gogola. Prace rozpoczną się w najbliższy poniedziałek.

– Dzięki estakadom ruch samochodów zostanie „wyniesiony” na górę, to umożliwi wybudowanie pod nimi chodnika i ścieżki rowerowej, które połączą dwa osiedla po obu stronach ulicy Rokicińskiej – mówi prezydent Łodzi Hanna Zdanowska.
Jak twierdzą drogowcy, mieszkańcy od lat zabiegali o budowę przejścia przez ul. Rokicińską właśnie w tym miejscu.
– Wiele osób nie chciało nadrabiać drogi i przechodziło tam na dziko przez jezdnię i torowisko, zdarzały się wypadki – mówi Grzegorz Nita, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu. – Dzięki estakadom i biegnącemu pod nimi chodnikowi mieszkańcy okolicznych bloków będą też dochodzić do przystanku bez konieczności przecinania ruchliwej ulicy.
Spółka Mosty Infrastruktura, która odpowiada za wykonanie widzewskiego odcinka trasy W-Z, podzieliła budowę wiaduktów na dwa etapy.
– Od najbliższego poniedziałku zaczniemy prace na nitce południowej (w kierunku ul. Augustów), gdy zostaną zakończone, przeniesiemy się na drugą stronę ulicy – mówi Wojciech Fedorońko, prezes spólki.
Wraz z budową estakad rozpoczną się też remonty przejść podziemnych pod ul. Rokicińską i al. Piłsudskiego na widzewskim odcinku trasy W-Z. Zostaną one zmodernizowane i wyposażone w windy.
Wszystkie prace muszą się zakończyć do 30 września przyszłego roku, kiedy to ma być oddana cała trasa W-Z.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany