– W przyszłym tygodniu zaczynamy prace konstrukcyjne przy budowie ścian szczelinowych w okolicach Centralu – mówi Wojciech Pater, prezes firmy Mosty Łódź, która buduje trasę.
Specjalna koparka, zwana szczeliniarką, będzie drążyć wąskie szczeliny po obu stronach dawnego torowiska. Wypełnione zostaną zbrojeniem i zalane betonem. Powstałe w ten sposób ściany staną się bokami tunelu. Kolejnym etapem będzie zbudowanie warstwy izolacyjnej na głębokości około 15 m pod ziemią poprzez wprowadzanie tam przez otwory technologiczne betonu. Następnie zbudowany zostanie strop i rozpocznie się wybieranie ziemi z wnętrza tunelu.
Podczas jego budowy wykonawca nie spodziewa się problemów z wodą głębinową, jak na budowie dworca Łódź Fabryczna. Wypompowanie jej tam wpłynęło bowiem na obniżenie lustra wody także pod al. Mickiewicza.
Tymczasem drogowcy wciąż poprawiają organizację ruchu, aby udrożnić miejsca, które korkują się najbardziej.
– Po stronie północnej trasy W-Z ruch odbywa się już stosunkowo płynnie – twierdzi Katarzyna Mikołajec, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Transportu. – Pracujemy obecnie nad poprawą przejezdności ulic po stronie południowej. Tam tworzą się największe korki, kłopoty z przejazdem są między innymi na ulicach: Żwirki, Piotrkowskiej, Radwańskiej, Żeromskiego oraz al. Politechniki.
Codziennie rano i wieczorem spotyka się sztab kryzysowy składający się z przedstawicieli drogowców, policji i wykonawcy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?