Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa trasy W-Z. Już drążą tunel pod al. Mickiewicza

(izj)
Z budowanego tunelu na trasie W-Z jest obecnie wybierana ziemia.
Z budowanego tunelu na trasie W-Z jest obecnie wybierana ziemia. Paweł Łacheta
170 m ścian szczelinowych, które stworzą w przyszłości tunel dla samochodów na trasie W-Z pod al. Mickiewicza, na odcinku między al. Kościuszki i ul. Piotrkowską, już stoi. Gotowy jest już także „dach” tunelu. Stoi poza tym 70 metrów ścian, od al. Kościuszki w kierunku ul. Wólczańskiej i od ul. Piotrkowskiej w kierunku ul. Sienkiewicza, którymi zostaną poprowadzone wjazdy i wyjazdy do podziemnego przejazdu. Na całym, 240-metrowym odcinku są trzy ściany: dwie jako ściany zewnętrzne tunelu oraz jedna pośrodku, bo jezdnie prowadzące w przeciwnych kierunkach będą oddzielone.

- Z tunelu jest obecnie wybierana i wywożona ziemia - mówi Grzegorz Nita, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi. - Jednocześnie podłoże tunelu, czyli przyszła podłoga, jest przygotowywane do wylania betonu. Jeśli pogoda pozwoli i temperatury nie spadną mocno poniżej zera, to wylewanie jezdni w tunelu rozpocznie się jeszcze zimą.

Równolegle trwa modernizacja skrzyżowania al. Piłsudskiego, al. Rydza-Śmigłego i ul. Kopcińskiego, gdzie powstaja nowe prawoskręty. Z ruchu są wyłączone prawe pasy na trzech narożnikach: na nitce al. Piłsudskiego w kierunku Widzewa, przed skrzyżowaniem z al. Rydza-Śmigłego, na nitce al. Piłsudskiego w kierunku Retkini, przed skrzyżowaniem z ul. Kopcińskiego oraz na nitce al. Rydza-Śmigłego w kierunku ul. Narutowicza, przed skrzyżowaniem z al. Piłsudskiego. Wygrodzenia rozpoczynają się około 100-200 m przed skrzyżowaniem. Prace na pasie przy szpitalu im. Korczaka potrwają do 8 listopada, przy biurowcu Forum 76 – 12 listopada, a na na rożniku, na którym jest wyburzana kamienica – do 15 grudnia.

Wiosną przyszłego roku rozpocznie się z kolei przebudowa całej tarczy skrzyżowania marszałków, wraz z wymianą na nim torowiska.
- W międzyczasie inżynierowie przygotowują projekty dalszej przebudowy skrzyżowania marszałków, już poza modernizacją trasy W-Z – mówi Hanna Zdanowska, prezydent miasta Łodzi. - Możliwości są dwie: albo budowa tunelu pod tym skrzyżowaniem, albo budowa nad nim estakady. Projekty mają być gotowe na początku przyszłego roku. Wtedy przedstawimy je do konsultacji łodzianom i zaczniemy starać się o dofinansowanie na te prace z Unii Europejskiej. Będziemy ubiegać się o pieniądze, które będą w dyspozycji do 2020 r.

Zbigniew Stonoga -policjant zaatakowany stekiem wulgaryzmów

Cała trasa W-Z ciągnąca się od Retkini po pętlę przy fabryce Della na Olechowie ma być gotowa w październiku 2015 r. Będzie kosztować ponad 780 mln zł.

W poniedziałek na trasę Łódzkiego Tramwaju Regionalnego wróciły już wszystkie linie (2, 3, 6, 11, 16 i 16A). By było to możliwe, ekipy remontowe pracowały 24 godziny na dobę od czwartkowego wieczoru do nocy z niedzieli na poniedziałek. Według zapewnień pracowników ZDiT, nie są już planowane, w ramach przebudowy trasy W-Z, żadne przerwy w kursowaniu tramwajów po trasie ŁTR.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany