Budowa podziemnej drogi w Nowym Centrum Łodzi wreszcie posuwa się naprzód

Piotr Jach
Piotr Jach

Wideo

Gdyby prace toczyły się zgodnie z terminem, podziemna droga w Nowym Centrum Łodzi powstająca w śladzie ul. Hasa, dawno byłaby już gotowa. Jej budowa opóźniła się jednak o rok. Pocieszeniem pozostaje tylko fakt, że rozpoczęte prace konstrukcyjne posuwają się w tempie nastrajającym optymistycznie.

Na budowie ulicy, której jezdnia będzie biec 6 metrów pod powierzchnią gruntu, zakończyło się właśnie stawianie ścian szczelinowych.
– Można będzie teraz przystąpić do budowy ich żelbetowych stropów, które zamkną tunel jezdni – wyjaśnia Marcin Sołtysiak, kierownik kontraktu.

Kiedy ten „sufit” już powstanie, rozpocznie się wybieranie ziemi z przekroju nowej ulicy. W dalszej kolejności wykonywane będą prace na powierzchni, która zmieni się w kolejny woonerf.

– Górę oddamy mieszkańcom: do spacerów, wypoczynku i łatwego przejścia pomiędzy dworcem ŁódźFabryczna a EC1. Otworzymy dzięki temu kolejny kwartał śródmieścia. Ułatwimy piesze podróże, łącząc miasto – mówi Agnieszka Kowalewska-Wójcik, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich.

Podziemna droga o szerokości 10 metrów i wysokość ponad 4 metrów, będzie miała po jednym pasie ruchu w obu kierunkach. Będzie zaczynać się zjazdem pod ziemię przy ul. Kilińskiego, co już zaczyna być widoczne, i dochodzić do ronda pod al. Rodziny Scheiblerów. Obsługiwać będzie podziemne parkingi (ten pod dworcem oraz planowany pod rynkiem im. Katarzyny Kobro) oraz budynki, które dopiero powstaną w Nowym Centrum Łodzi, jak m.in. biurowiec, hotel i wielorodzinny dom planowany na terenach kupionych przez firmę Ghelamco – dokładnie pomiędzy dworcem kolejowym a budynkami EC1.

Trwająca w NCŁ budowa podziemnej drogi nastręcza jak na razie wielu problemów jej sąsiadom – z powodu prac budowlanych zlikwidowany został parking koło EC1 oraz tzw. biedaparking przy zbiegu ul. Hasa z ul. Targową. W całej okolicy miejsca parkingowe są na wagę złota.

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
bombadil

Kolejna niepotrzebna "inwestycja" prezydent Zdanowskiej. Zaczyna się nowe budowy, nie kończąc starych (np. Sienkiewicza) Firmy remontujące ulice nie płacą żadnych kar umownych. Trzecia kadencja Zdanowskiej pokazała całkowitą demoralizację jej ekipy, tzn. robimy co chcemy i nic nam nie zrobicie.

P
Piotr Urbanek

Po co miastu i nam droga podziemna, skoro po większości ulic w mieście ciężko jest przejechać samochodem. Przyklady: Czerwona, Milionową, Przybyszewskiego (odcinek na Olechów) i wiele, wiele innych. Moim zdaniem, to typowa strategia PO, które dba o centrum peryferie pozostawiając same sobie. To przerost formy nad treścią.

Dodaj ogłoszenie