Koniec prac przewiduje się na 2016 rok. Tunelem jeździłyby pociągi regionalne oraz dalekobieżne. W czasie szczytów komunikacyjnych kursowałoby nim 12 składów na godzinę.
Trasa przebiegałaby od dworca Łódź Fabryczna na zachód pod skrzyżowaniem al. Kościuszki z ul. Zieloną, następnie na północ do ul. Karskiego (Manufaktura). Na wysokości ul. Drewnowskiej tunel zakręcałby w stronę zachodnią i dochodził do al. Włókniarzy. W tym miejscu podziemna arteria rozdzielałaby się: droga na południe prowadziłaby do dworca Kaliskiego, natomiast droga na północ do dworca Żabieniec.
Zdaniem prezydent Łodzi Hanny Zdanowskiej kursujące pod ziemią pociągi byłyby dla mieszkańców miasta rodzajem metra. Czy projekt uda się zrealizować w zakładanym terminie, w dużej mierze zależy od Unii Europejskiej, która w większości ma go finansować.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Ujawniamy listę klientów internetowej szamanki! Gwiazdy telewizji i żony piłkarzy...
- Tak żyje "Biały Cygan" Bogdan Trojanek. Zna Viki Gabor, adoptował dziecko z klasztoru
- Skrzynecka przesadza z retuszem? Tak wymalowała się na wycieczkę. Jak w tym chodzić?
- Taka jest Roxie za kulisami "TzG". Prawda o jej zachowaniu wyszła na jaw [WIDEO]